تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورشت فسنجان عراقی، متفاوت و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

خورشت فسنجان عراقی یکی از غذاهای اصیل و سنتی کشور عراق است. این غذا در تمام فصول سال و به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان برای سفره های پخته می شود. پخت فسنجان عراقی اغلب در استان های کربلا و نجف رواج دارد.

طرز تهیه خورشت فسنجان عراقی، متفاوت و خوشمزه

مواد لازم طرز تهیه فسنجان عراقی
 400 گرم فیله مرغ، اردک یا خروس
 1 عدد پیاز
 1 پیمانه رب انار
 ¾ پیمانه پودر گردو
 0,5 پیمانه ارده
 2 پیمانه آب جوش
 1 عدد چوب دارچین
 1 عدد برگ بو
 روغن مایع: به مقدار لازم
 1 قاشق چایخوری نمک
 1 قاشق چایخوری زردچوبه
 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه
طرز تهیه خورشت فسنجان عراقی
1

ابتدا فیله های مورد استفاده برای خورشت فسنجان عراقی را به تکه های کوچک و یک اندازه تقسیم کنید. آنها را درون کاسه ای بریزید و با ادویه های لازم مانند نمک، فلفل سیاه و زردچوبه آنها را طعم دار کنید. فیله ها را با دست مالش دهید تا فیله ها کاملا آغشته به ادویه شوند. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.

2

پس از گذشت این زمان، داخل تابه ای مقدار مناسبی روغن بریزید و پس از داغ شدن روغن، فیله ها را داخل آن سرخ کنید. سپس آنها را داخل بشقاب بریزید و کنار بگذارید. پیاز را نیز خرد کنید و درون همان تابه بریزید تا سرخ و طلایی شوند.

3

حالا که پیاز و فیله های خورشت فسنجان عراقی را سرخ کردید، باید یک قابلمه متوسط انتخاب کنید و داخل آن آب جوش بریزید. سپس فیله ها، پیاز سرخ شده، چوب دارچین و برگ بو را نیز درون قابلمه بریزید تا فیله ها کاملا مغز پخت شوند.

4

در همین زمان که فیله ها در حال پخته شدن هستند، سراغ درست کردن سس خورشت فسنجان عراقی بروید. یک تابه کوچک و تمیز بردارید. گردوها را بدون افزودن ذره ای روغن داخل تابه بریزید. کمی تفت دهید تا از حالت خامی درآیند و تغییر رنگ دهند. سپس رب انار و ارده را به گردوها اضافه کنید. مجددا به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید تا طعم مواد به خورد یکدیگر برود.

5

حالا سس آماده شده را درون قابلمه بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید روی حرارت متوسط به مدت 2 ساعت پخته شود. پس از گذشت این زمان، خورشت باید غلیظ شده و جا افتاده باشد. در اینصورت شعله را خاموش کنید و قابلمه را بردارید.

6

خورشت فسنجان عراقی را در ظرف سرو مورد نظر بریزید. ترجیحا در سرو و تزیین این خورشت، فیله ها را روی مایع خورشت قرار می دهند. این خورشت را به همراه باقالی پلو، برنج سفید یا زعفرانی با مخلفاتی مثل زیتون نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 113
نیاز روزانه
چربی کل 5.7g9%

چربی اشباع 0.6g3%
کلسترول 19mg7%
سدیم 193mg9%
پتاسیم 151mg5%
کربوهیدرات کل 8.5g3%

فیبر 0.8g4%
قند 3.6g
پروتئین 7.2g15%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 2%
آهن 5%
ویتامین ب6 13%
منگنز 17%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.