تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان به همراه نکات مهم آن

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

درست کردن این خورش نسبتا آسان است. تمام مواد لازم برای این غذا در اکثر مغازه‌ها موجود است. برای تهیه خورشت قیمه بادمجان روش ها و دستورهای مختلفی وجود دارد. بر اساس ذائقه افراد می توانید ادویه ها و مواد مختلفی مانند گلاب، دارچین و زعفران دم کرده را به این خورش اضافه کنید.

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان به همراه نکات مهم آن

مواد لازم تهیه خورشت قیمه بادمجان
 500 گرم گوشت بره(یا گوشت دلخواه)
 4 عدد بادمجان
 100 گرم لپه
 1 عدد پیاز
 3 حبه سیر(اختیاری)
 3 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 2 عدد سیب زمینی
 4 عدد لیمو عمانی
 1 قاشق غذاخوری گلاب(اختیاری)
 ½ قاشق غذاخوری دارچین(یا 1 عدد چوب دارچین)
 1 قاشق غذاخوری نمک، فلفل و زردچوبه
 زعفران دم کرده به مقدار لازم
 روغن به مقدار لازم
طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان
1

ابتدا پیازها را باید خرد کرد. سپس پیازها و حبه‌های سیر خرد شده را با مقدار کمی روغن سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها کمی طلایی شدند، گوشت را اضافه کنید. همانطور که گفته شد خورشت قیمه بادمجان را به طور معمول با گوشت گوسفند یا بره درست می کنند.

2

رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و گوشت را با رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه هم بزنید. رب گوجه فرنگی به خورش اجازه می دهد تا طعم و رنگ بهتری داشته باشد.

3

در مرحله بعد، باید لپه‌ها را اضافه کنید. توجه داشته باشید که باید از چند ساعت قبل از پخت خورشت قیمه بادمجان، حتما لپه‌ها را خیس کنید. تا در هنگام پخت زمان زیادی صرف نکنید. معمولا 1 ساعت طول می کشد که لپه‌ها که پخته شوند. برای اینکه متوجه شوید که آیا لپه‌ها پخته شده‌اند، مقدار کمی از آن را جدا کرده و بین انگشتان خود قرار دهید اگر کاملا نرم شده بودند، لپه‌ها آماده است. در غیر این صورت صبر کنید تا لپه‌ها کاملا پخته شوند.

4

اگر لیمو عمانی دارید، آن را به مدت 1 ساعت در آب خیس کنید تا نرم شود و هنگام اضافه کردن به خورشت قیمه بادمجان، روی آن را با چنگال سوراخ کنید. به این ترتیب میتوانید طعم ترش داخل لیمو را به خورش خود اضافه کنید. بررسی کنید که گوشت و لپه‌ها پخته شده باشد و سپس لیمو عمانی را به خورش اضافه کنید. همچنین می توانید لیمو عمانی را با آب لیمو جایگزین کنید.

آماده کردن بادمجان ها
5

روش های مختلفی برای تهیه بادمجان وجود دارد. انتهای ساقه بادمجان ها را جدا کرده و دور بریزید و پوست آن ها را بگیرید. می توانید بادمجان ها را به صورت ورقه های ضخیم برش دهید.

6

بادمجان‌ها هنگام سرخ شدن، روغن زیادی جذب می کنند و یکی از راه های کاهش مقدار روغن مصرفی این است که قبل از سرخ کردن مقداری نمک به آنها اضافه کنید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه نمک روی بادمجان‌ها باشد تا در حین سرخ کردن روغن کمتری جذب بادمجان‌ها شود. ساده ترین و سالم ترین گزینه دیگر این است که بادمجان‌های برش خورده را در فر قرار دهید و بگذارید حدود یک ساعت بپزند.

7

برای خوشبو شدن خورشت قیمه بادمجان می توانید در انتها کمی زعفران دم کرده، پودر دارچین و گلاب به خورش اضافه کنید. خورشت قیمه بادمجان را با برنج ایرانی و سیب زمینی سرخ شده و بادمجان سرو کنید. نوش جان!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 91
نیاز روزانه
چربی کل 4.1g7%

چربی اشباع 1.2g6%
کلسترول 11mg4%
سدیم 74mg4%
پتاسیم 295mg9%
کربوهیدرات کل 9.1g4%

فیبر 3g12%
قند 2.7g
پروتئین 4.8g10%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 12%
کلسیوم 1%
آهن 4%
ویتامین ب12 15%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.