تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورشت مرغ و قارچ به شکل حرفه ای

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

خورشت مرغ و قارچ یکی از محبوب ترین غذاهای خانواده های ایرانی است. برای تهیه این دستور غذای ساده، نیازی نیست یک سرآشپز با تجربه باشید. فقط اگر طبق این دستورالعمل رفتار کنید میتوانید یک غذای خوشمزه برای خانواده خود تدارک ببینید. شاید الان به دنبال غذای مناسب برای افراد دیابتی باشید، به شما پیشنهاد میکنیم حتما خورشت مرغ و قارچ را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از سرو این غذا در کنار خانواده خود نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه خورشت مرغ و قارچ به شکل حرفه ای

مواد لازم مناسب 5 نفر
 500 گرم ران مرغ
 1 قاشق چایخوری نمک
 ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
 1 عدد پیاز متوسط خرد شده
 1 عدد فلفل دلمه خرد شده
 3 حبه سیر خرد شده
 3 پیمانه آب
 800 گرم گوجه فرنگی خرد شده
 200 گرم قارچ
 ½ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
 جعفری یا ریحان خرد شده به مقدار دلخواه
 پنیر پارمزان رنده شده مقدار دلخواه
طرز تهیه خورشت مرغ و قارچ
1

ران مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کرده و اجازه دهید حدود دو ساعت استراحت کند. اگر زمان کافی برای طبخ خورشت مرغ و قارچ ندارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

2

روغن زیتون را در یک تابه بزرگ ریخته و سپس ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد. ران های مرغ را اضافه کنید. طرف اول ران مرغ را به مدت 4 دقیقه بپزید تا طلایی شود و مرغ را تا حد امکان، کمتر حرکت دهید تا خوب بپزد. طرف دیگر را برگردانید و حدود 2 دقیقه دیگر، زمان دهید تا سرخ شود.

3

پیاز و فلفل دلمه را اضافه کنید. حدود 4 دقیقه با ران های مرغ سرخ کنید. سپس سیر را اضافه کنید و به مدت 1 دقیقه تفت دهید.

4

3 پیمانه آب را اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا تقریباً به نصف کاهش یابد. سپس گوجه فرنگی ها، قارچ و سرکه بالزامیک را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. حرارت را زیاد کنید تا به دمای جوش برسد. درب تابه را نگذارید و اجازه دهید تا سس به مدت 10 دقیقه بجوشد.

5

سپس درب تابه را بگذارید و 15 تا 20 دقیقه دیگر خورشت مرغ و قارچ بجوشد. سس را بچشید و به میزان دلخواه با نمک و فلفل اضافی مزه دار کنید. خورشت مرغ و قارچ را به صورت گرم و همراه با مقداری جعفری و پارمزان سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 108.6کالری از چربی 48.4
نیاز روزانه
چربی کل 5.3g9%

چربی اشباع 1.3g7%
کلسترول 37.7mg13%
سدیم 307.5mg13%
پتاسیم 198mg6%
کربوهیدرات کل 5g2%

فیبر 0.7g3%
قند 1.4g
پروتئین 9.4g19%

ویتامین آ 7.8%
ویتامین سی 20.9%
کلسیوم 1.1%
آهن 3.9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.