تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورش بوقلمون به همراه نکات و ارزش غذایی

مناسب برای3 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت

خورشت یا خورش بوقلمون یک غذای ایرانی خاص و فوق العاده خوش طعم است که با انواع ادویه ها و چاشنی ها تهیه می شود. برای تهیه این غذای لذیذ ایرانی، در این راهنمای آشپزی گام به گام با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش بوقلمون به همراه نکات و ارزش غذایی

 500 گرم گوشت بوقلمون خرد شده
 2 عدد سیب زمینی متوسط
 2 عدد پیاز
 روغن به مقدار لازم
 1 تکه چوب دارچین
 برگ بو به میزان لازم
 نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
 آب :به میزان لازم
1

ابتدا گوشت بوقلمون را به روش خورشتی درشت خرد کنید. سپس سیب زمینی ها را نیز پوست بگیرید و بشویید و به مکعب های متوسط برش دهید.

2

پوست پیازها را جدا کرده و بشویید و پیازها را ریز خرد کنید. یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم گرم کنید و مقداری روغن به آن اضافه کنید. سپس پیازهای خرد شده را درون قابلمه ریخته و تفت دهید تا شفاف و شیشه ای شوند.

3

سپس تکه های گوشت بوقلمون، سیب زمینی و فلفل را به پیاز اضافه کنید. حدود 5 دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت بوقلمون تغییر کند.

4

برگ بو، چوب دارچین و مقدار مناسبی آب داغ را به مخلوط بوقلمون و سیب زمینی اضافه کنید. خوب هم بزنید و سپس درب قابلمه را ببندید. حالا نیاز است خورش برای حدود 3 ساعت و تا زمانی گوشت بوقلمون کاملا بپزد روی حرارت باقی بماند.

5

بعد از 2 ساعت پختن خورش بوقلمون نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید و اجازه دهید به پخت ادامه دهد. در این مرحله بعد از اطمینان ازاینکه گوشت بوقلمون کاملا پخته شده و طعم زهم آن گرفته شده است، برگ بو و چوب دارچین را از خورش خارج کنید و پس از این اجازه دهید خورش برای حداقل یک ساعت دیگر بپزد و به قول معروف جا افتاده شود.

6

در آخر قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورش را به ظرف سرو منتقل کنید و به عنوان یک غذای کامل با برنج دم کرده ایرانی و انواع سالاد و دورچین میل کنید.

نوش جان!

خورش بوقلمون با رب انار
7

این خورشت را می توان با انواع چاشنی ها درست کرد. برای استفاده از چاشنی پس از یک ساعت می توانید رب انار را اضافه کنید. اما دقت کنید که بعد از افزودن رب انار خورش باید حداقل برای 2 ساعت دیگر بپزد.

می توانید بجای رب انار از رب گوجه فرنگی و یا پودر گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
نیاز روزانه
چربی کل 7g11%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 50mg17%
سدیم 150mg7%
کربوهیدرات کل 7g3%

فیبر 1g4%
قند 1g
پروتئین 15g30%

ویتامین آ 4%
ویتامین سی 6%
کلسیوم 2%
آهن 11%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.