تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خورش کرفس به همراه گوشت

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

خورش کرفس به دلیل طعم فوق‌العاده‌ای که دارد یک غذای بی‌نظیر در آشپزی ایرانی است. به خورش کرفس آرد هم اضافه می شود که باعث می شود خورشت بسیار غلیظی شود. خورش به طور سنتی با برنج ایرانی یا چلو سرو می شود. باید یک قاشق چلو را با خورشت های ایرانی امتحان کنید تا شیفته غذاهای ایرانی شوید.

طرز تهیه خورش کرفس با گوشت

مواد لازم تهیه خورش کرفس
 500 گرم ساقه کرفس
 200 گرم جعفری
 50 گرم نعنا
 500 گرم گوشت خورشتی گوسفند یا گوساله
 1 عدد پیاز بزرگ
 3 قاشق غذاخوری روغن
 2 قاشق غذاخوری آرد
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی(اختیاری)
 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
 1 قاشق چایخوری زردچوبه، نمک و فلفل
طرز تهیه خورش کرفس
1

ساقه‌های کرفس را با دقت بشویید، برگ های آنها را جدا کنید. ساقه ها را به قطعات نیم سانتی به شکل هلال ماه برش دهید. همچنین سبزی های دیگر که شامل نعنا، جعفری و برگ کرفس می باشد را کاملا بشویید و ریز خرد کنید.

2

پیاز را به قطعات کوچک خرد کنید، 1 قاشق غذاخوری روغن را در تابه بریزید و پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند. سپس زردچوبه را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

3

گوشت را که به صورت مکعبی خرد کرده اید را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید. اگر می خواهید گوشت را حذف کنید، این غذا به یک غذای گیاهی و سالم تبدیل می شود، از این مرحله صرف نظر کنید. اما مرحله آخر را ادامه دهید و پیاز را با ادویه و بدون گوشت تفت دهید.

4

سپس آب جوش را اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید 45 دقیقه روی حرارت ملایم برش‌های گوشت بپزند. برای پختن گوشت می توانید از زودپز استفاده کنید تا زمان پخت را به نصف کاهش دهید.

5

کرفس های برش زده را با 2 قاشق غذاخوری روغن به تابه دیگری اضافه کنید. آنها را روی حرارت متوسط به آرامی سرخ کنید تا تکه های کرفس نرم شوند. پس از نرم شدن کرفس‌ها، سبزی های خرد شده (جعفری نعنا، و برگ کرفس) را همراه با کرفس در همان تابه به مدت چند دقیقه تفت دهید.

6

سبزی ها و کرفس ها را به قابلمه‌ای که حاوی گوشت است، اضافه کنید و مواد را هم بزنید سپس آب جوش بیشتری اضافه کنید و اجازه دهید این ترکیب به نقطه جوش برسد. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید مدت زمان بیشتری بجوشد. توصیه می کنیم هنگام پخت دیگر درب قابلمه را نبندید تا رنگ سبزی ها تغییر نکند و خورش کرفس خوش رنگ بماند.

7

سپس آرد را نیز به قابلمه خورش کرفس اضافه کنید. سریع هم بزنید و حداقل نصف پیمانه آب جوش به قابلمه اضافه کنید، تا ترکیب غلیظی داشته باشید. اگر تمایل به اضافه کردن آرد ندارید از این مرحله عبور کنید. با این حال توصیه می کنیم این کار را انجام دهید زیرا این مرحله به غلیظ شدن آب خورش کمک می کند.

8

برای رنگ و طعم بیشتر می توانید رب گوجه فرنگی را در این مرحله اضافه کنید. به مقدار دلخواه نمک و فلفل به خورشت کرفس اضافه کنید. اجازه دهید 20 دقیقه یا تا زمانی که کرفس ها خوب پخته شوند، غذا بجوشد.

9

نکته کلیدی در پخت خورش کرفس لذیذ این است که آن را در آخر با حرارت ملایم به مدت طولانی بجوشانید. با این حال، توصیه می کنیم برای مدت زمان طولانی نجوشانید تا خورش رنگ خود را حفظ کند و از غذای سالم تری لذت ببرید. در آخر قبل از اینکه خورش را از روی حرارت بردارید، آبلیمو را اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 86
نیاز روزانه
چربی کل .2g1%

چربی اشباع 1g5%
کلسترول 20mg7%
سدیم 223mg10%
پتاسیم 338mg10%
کربوهیدرات کل 4.8g2%

فیبر 1.5g6%
قند 1.4g
پروتئین 8g16%

ویتامین آ 60%
ویتامین سی 37%
کلسیوم 5%
آهن 11%
ویتامین کا 248%
زینک 25%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.