تنظیمات پرینت:

طرز تهیه خینکالی، یک کوفته گرجی خوشمزه و عالی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

این کوفته گرجی، بخارپز و خوش طعم یکی از غذاهای ملی گرجستان است. خینکالی صدها سال پیش در گرجستان اختراع شد. برخی می گویند که مغول ها بودند که این کوفته ها را به این منطقه آوردند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که منشاء آنها گرجستان است.

طرز تهیه خینکالی، یک کوفته گرجی خوشمزه و عالی

مواد لازم برای تهیه خینکالی
تهیه خمیر
 4 پیمانه آرد
 1 قاشق چایخوری نمک
 1 عدد تخم مرغ
 1 پیمانه آب
تهیه فیلینگ خینکالی
 750 گرم گوشت چرخ کرده
 4 قاشق غذاخوری کره
 2 عدد پیاز کوچک خرد شده
 3 حبه سیر خرد شده
 1 پیمانه گشنیز خرد شده
 1 قاشق چایخوری نمک و فلفل
طرز تهیه خینکالی
1

خمیر اولین چیزی است که هنگام درست کردن خینکالی باید آن را تهیه کنید. طرز تهیه خمیر ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید آرد، کمی نمک، تخم مرغ و مقداری آب است. آرد الک شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و آن را با کمی نمک مخلوط کنید تا خوش طعم شود. سپس تخم مرغ را به مخلوط آرد و نمک اضافه کنید.

2

بعد از ورز دادن خمیر، روی پیشخوان آشپزخانه کمی آردپاشی کنید و خمیر را آنجا بگذارید و سپس با وردنه خمیر را صاف کنید و سپس خمیر را جمع کرده با دست حدود 5 دقیقه خمیر را ورز دهید. این مرحله برای تولید مقداری از گلوتن در خمیر ضروری است که به شما امکان می دهد به راحتی آن را به شکل کوفته درآورید. خمیر شما باید سریع شکل بگیرد و به دستتان نچسبد.

3

پس از ورز دادن خمیر، آن را در ظرف تمیزی که کف و کناره های آن را چرب کرده اید قرار دهید (برای جلوگیری از چسبندگی خمیر به ظرف!) روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید. سپس روی خمیری که ورز داده‌اید را بپوشانید و بگذارید حداقل به مدت 30 دقیقه استراحت کند.

4

خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید و با وردنه روی سطح تمیز و آرد پاشی شده پهن کنید. با استفاده از یک لیوان یا قالب گرد شیرینی پزی خمیر را به قطر 3 سانتی متر قالب زده و سپس هر قسمت را با وردنه صاف کرده و پهن کنید.

فیلینگ خینکالی
5

گوشت را با تمام مواد ذکر شده مخلوط کرده و ورز دهید. 1 قاشق غذاخوری از گوشت را بردارید و وسط خمیر قرار دهید و به صورت آکاردئونی دور خمیر بپیچید و تا کنید.

نکات مهم طرز تهیه خینکالی

6

قسمت بالا کوفته گرجی را محکم کنید تا از ریختن محتویات به بیرون جلوگیری کنید. کوفته ها را در یک قابلمه آب نمک در حال جوش بریزید. وقتی بعد از حدود 7 دقیقه روی سطح آب شناور شدند (سمت پایین خینکالی به بالا آمد)، پخت خینکالی تمام شد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 185
نیاز روزانه
چربی کل 5g8%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 68mg23%
سدیم 253mg11%
پتاسیم 209mg6%
کربوهیدرات کل 22.1g8%

فیبر 0.9g4%
قند 0.5g
پروتئین 12.5g25%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 2%
آهن 13%
ویتامین ب12 50%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.