تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دسر با موز و بیسکویت مناسب پذیرایی و مهمانی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز10 ساعت

موز و بیسکویت دو خوراکی هستند که کمتر کسی طرفدار آنها نیست. دسر با موز و بیسکویت نیز که ترکیبی از این دو می باشد، خواهان بسیار زیادی دارد. در مجالس رسمی و دورهمی ها از این ترکیب به عنوان پس غذا یا دسر استفاده می شود.

طرز تهیه دسر با موز و بیسکویت مناسب پذیرایی

مواد لازم دسر با موز و بیسکویت
 2 عدد موز
 1 پیمانه شیر
 1 پیمانه بستنی وانیلی
 1 بسته بیسکویت پتی بور وانیلی
 1 بسته پودر ژله موز
 1 پیمانه آب جوش
 2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
 3 قاشق غذاخوری آب ولرم
 2 قاشق غذاخوری شکلات چیپسی
 روغن مایع (برای چرب کردن قالب)
طرز تهیه دسر با موز و بیسکویت
1

اولین قدم آماده کردن دسر با موز و بیسکویت، هم دما کردن مواد اولیه است. برای این منظور شیر و بستنی را از یخچال بیرون آورید تا به دمای محیط آشپزخانه برسد.

2

ژله موزی را با آب جوش ترکیب کنید. برای اینکه همه ذرات پودر ژله حل شود، کاسه را روی کتری یا سماور قرار دهید. تماس غیر مستقیم حرارت با دانه های ژله، سبب حل شدن آن می گردد.

3

قالب دسر با موز و بیسکویت را انتخاب کنید. داخل قالب را با کمی روغن چرب کنید. مایع ژله را سه قسمت کنید. یک قسمت از آن را داخل قالب بریزید. سپس قالب را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا ژله نیم بند شود.

4

سپس قالب را از یخچال بیرون آورید و یکی از موز ها را به صورت حلقه های نازک برش دهید و روی ژله قرار دهید. یک قسمت دیگر از مایع ژله را روی موز ها بریزید و مجددا به مدت نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید.

5

پس از گذشت این زمان، نوبت اضافه کردن چند عدد بیسکویت و چیپس های شکلاتی است. بیسکویت ها را روی لایه ژله ای بچینید و روی آنها چیپس های شکلاتی را پخش کنید. سپس باقی مانده ژله را روی آنها بریزید. دوباره به یخچال برگردانید تا در عرض 30 دقیقه نیم بند شود.

6

در این مدت شیر، بستنی وانیلی، بیسکویت و موز را به وسیله گوشت کوب برقی یا غذاساز مخلوط کنید. پودر ژلاتین را با آب ولرم ترکیب کنید. این پودر را به روش بن ماری کاملا داخل آب حل کنید. سپس به ترکیب داخل دستگاه اضافه کنید.

7

وقتی که ژله نیم بند شده را از یخچال بیرون آوردید، ترکیب شیر و بستنی را به عنوان لایه آخر دسر با موز و بیسکویت، داخل قالب بریزید. حالا قالب را به مدت 7 الی 8 ساعت در یخچال قرار دهید.

8

زمانی که ژله کاملا سفت شد، آن را روی ظرف سرو مناسبی برگردانید و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 104
نیاز روزانه
چربی کل 4g7%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 7mg3%
سدیم 72mg3%
پتاسیم 168mg5%
کربوهیدرات کل 13g5%

فیبر 1.6g7%
قند 5.5g
پروتئین 4.4g9%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 5%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.