تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دسر زعفرانی بی نظیر به شکل مجلسی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز5 ساعت 30 دقیقه

اگر برای مراسمات و دورهمی های خود به دنبال دسر هستید، دسر زعفرانی بهترین گزینه برای شماست. این دسر علاوه بر عطر و طعم بی نظیر، ظاهری جذاب، شیک و مجلسی دارد. ترکیبات اصلی این دسر زعفران و ژلاتین می باشد. می توانید دسر زعفرانی را در قالب های تک نفره یا قالب بزرگ آماده کنید.

طرز تهیه دسر زعفرانی بینظیر به شکل مجلسی

مواد لازم طرز تهیه دسر زعفرانی
 3 پیمانه شیر
 1 پیمانه شکر
 3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
 200 گرم خامه صبحانه
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 0,5 پیمانه آب سرد
 2 قاشق غذاخوری گلاب
 1 نیشگون وانیل
 خلال پسته، خلال بادام به مقدار لازمبرای تزیین
طرز تهیه دسر زعفرانی
1

اولین قدم برای شروع آماده سازی دسر زعفرانی، مخلوط کردن ژلاتین در آب سرد است. سپس آن را به مدت 1 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند و حالت اسفنجی پیدا کند. حالا باید ژلاتین را به روش بن ماری یعنی قرار گیری در حرارت غیر مستقیم درون آب کاملا حل کنید. به طوری که ذرات پودری ژلاتین درون آب مشخص نباشند. سپس ژلاتین را کنار بگذارید تا خنک شود.

2

قبل از اینکه شروع به انجام این مرحله از تهیه دسر زعفرانی کنید، خامه را از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای محیط شود. سپس قابلمه مناسبی انتخاب کنید و روی شعله گاز قرار دهید. شیر را درون قابلمه بریزید. به محض اینکه شیر از کناره ها شروع به جوشیدن کرد شکر را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکر ها درون شیر حل شوند. حالا قابلمه را از روی شعله بردارید و گلاب و زعفران را اضافه کنید.

3

خامه را که در فضای بیرون از یخچال قرار داده اید حالا به دمای محیط رسیده است. آن را داخل مایع شیر بریزید و خوب مخلوط کنید. نباید هیچ اثری از خامه در شیر دیده شود و کاملا حل شده باشد.

4

حالا نوبت به اضافه کردن وانیل و ژلاتین حل شده در آب است. این ترکیب تا این لحظه باید گرمای خود را از دست داده باشد. ژلاتین را نیز به مایع شیر اضافه کنید.

5

قالب مورد نظر را آماده کنید. دسر زعفرانی را درون آن بریزید و به مدت 5 الی 6 ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس با مواد خوراکی مورد نظر روی دسر را تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 119
نیاز روزانه
چربی کل 7g11%

چربی اشباع 4.2g22%
کلسترول 24mg8%
سدیم 35mg2%
پتاسیم 97mg3%
کربوهیدرات کل 12.2g5%

فیبر 0g
قند 12g
پروتئین 2.3g5%

ویتامین آ 11%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 0%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.