تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دسر مشکوفی مازندرانی (دنت زعفرانی)

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

مشکوفی یکی از خوشمزه ترین دسرهای مازندران است. این پیش غذای خوشمزه را با شیر و نشاسته تهیه می شود. اصل این دسر مربوط به استان مازندران است اما در بسیاری از شهرهای دیگر نیز تهیه می شود.

طرز تهیه دسر مشکوفی مازندرانی (دنت زعفرانی)

مواد لازم طرز تهیه دسر مشکوفی
 4 قاشق غذاخوری نشاسته
 ½ پیمانه شکر و گلاب
 2 پیمانه شیر پرچرب
 2 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 ½ پیمانه گل رز خشک شده
 1 قاشق چایخوری وانیل
 1 قاشق غذاخوری کره
طرز تهیه دسر مشکوفی مازندرانی
1

نشاسته را با 1 پیمانه آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا نشاسته به مدت 15 دقیقه در آب بماند. کف ایجاد شده توسط نشاسته را بردارید.

2

نشاسته حل شده در آب سرد را با نصف پیمانه شکر، ۲ پیمانه شیر پرچرب و ۲ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده مخلوط کنید سپس قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و مخلوط را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود.

3

سپس گلاب، وانیل و یک قاشق کره اضافه می کنید. بعد از حدود 1 دقیقه شعله گاز را خاموش کنید. دسر را در ظرف های مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.

4

برای زیباتر شدن دسر مشکوفی می توانید روی آن را با میوه، یا خلال پسته، دارچین یا ترافل رنگی تزیین کنید. برای تزیین آن می توانید از برگ های گل رز خشک نیز استفاده کنید که جلوه بی نظیری به آن می دهد.

5

برای تهیه دسر مشکوفی با رنگ های دیگر (تجربه خوبی است که این دسر را در رنگ ها و طعم های مختلف درست کنید) می توانید کمی دارچین به همراه پودر هل و کاکائو حل شده در نصف لیوان آب جوش را به این دسر اضافه کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 195
نیاز روزانه
چربی کل 6.8g11%

چربی اشباع 1.8g9%
کلسترول 8mg3%
سدیم 21mg1%
پتاسیم 9mg1%
کربوهیدرات کل 30.2g11%

فیبر 0g
قند 14.8g
پروتئین 4g8%

کلسیوم 9%
آهن 0%
ویتامین دی 10%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.