تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی خوش طعم و لذیذ

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز5 ساعت 30 دقیقه

دسر پاناکوتا یک دسر بین المللی است که طعم و مزه آن کاملا مطابق با سلیقه غذایی ایرانیان است. به همین دلیل در بسیاری از مهمانی ها و تولد ها از این دسر خوشمزه برای پذیرایی استفاده می شود. طرز تهیه پاناکوتا را یاد بگیرید و به عنوان عصرانه ای لذیذ در کنار دوستان و خانواده خود نوش جان کنید.

طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی خوش طعم و لذیذ

مواد لازم طرز تهیه دسر پاناکوتا
 2 پیمانه شیر
 4 پیمانه خامه صبحانه
 1,5 پیمانه شکر
 20 گرم پودر ژلاتین
 ½ پیمانه آب
  قاشق چایخوری وانیل
 سس شکلات، کارامل یا توت فرنگی(برای تزیین)
 توت فرنگی، گیلاس یا میوه دلخواه(برای تزیین)
طرز تهیه دسر پاناکوتا
1

اولین مرحله در تهیه دسر پاناکوتا، حل کردن پودر ژلاتین داخل آب است. آب و پودر ژلاتین را داخل کاسه ای شیشه ای بریزید و هم بزنید. آن را روی حرارت کتری یا سماور قرار دهید تا کاملا حل شده و محلولی شفاف و زلال به دست آید.

2

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید. شیر و خامه را داخل آن ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. ترکیب را با همزن دستی مخلوط کنید تا مایعی روان حاصل شود. پس از ترکیب شیر و خامه نوبت اضافه کردن شکر است. تا زمانی به هم زدن ترکیب شیر، خامه و شکر ادامه دهید که هیچ دانه شکری مشخص نباشد.

3

مرحله نهایی در تهیه دسر پاناکوتا، اضافه کردن وانیل و پودر ژلاتین حل شده است. در حدود 2 دقیقه مایع دسر را هم بزنید. زمانی که ترکیب روان و یکنواختی پیدا کرد، شعله را خاموش کنید.

4

قالب مورد نظر را کمی چرب کنید. مایع دسر خنک شده را داخل آن بریزید و به مدت 5 الی 6 ساعت در یخچال نگهداری کنید. زمانی که دسر کاملا سفت شد می توانید آن را روی ظرف سرو مناسب برگردانید. برای تزیین روی دسر ( تاپینگ) می توانید از سس های آماده با طعم های دلخواه استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 319
نیاز روزانه
چربی کل 27.9g43%

چربی اشباع 17.2g86%
کلسترول 104mg35%
سدیم 35.3mg2%
پتاسیم 75mg3%
کربوهیدرات کل 15.6g6%

فیبر 0g
قند 14.8g
پروتئین 2.3g5%

ویتامین آ 23%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 9%
آهن 0.2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.