تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دسر پان اسپانیا خوشمزه و مجلسی

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت 40 دقیقه

دسر پان اسپانیا از جمله پس غذاهای مشهور و بین المللی می باشد. زادگاه این دسر شکیل و لذیذ، اسپانیا است اما در سراسر دنیا با روش ها و دستورالعمل های مختلفی آماده می شود. در محتویات این دسر از آرد، گردو، خامه صبحانه، بیسکویت و سایر مواد غذایی مغذی استفاده شده است. بنابراین یک میان وعده، عصرانه و دسر مقوی و سیر کننده به حساب می آید.

طرز تهیه دسر پان اسپانیا خوشمزه و مجلسی

مواد لازم تهیه دسر پان اسپانیا
 ½ پیمانه آرد سفید
 1 پیمانه شکر
 1 لیتر شیر
 2 عدد تخم مرغ
 2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 150 گرم خامه صبحانه
 ½ پیمانه گردوی خرد شده
 2 عدد موز اسلایس شده
 50 گرم کره
 1 نیشگون وانیل
 1 بسته بیسکویت پتی بور
 3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
 موز یا توت فرنگی اسلایس شده برای تزیین
 پسته یا گردوی خرد شده برای تزیین
طرز تهیه دسر پان اسپانیا
1

اگر قصد تهیه دسر پان اسپانیا به روش اصلی را دارید باید ابتدا خامه صبحانه و کره را از یخچال بیرون آورید. سپس تخم مرغ ها، شکر و وانیل را درون کاسه ای بریزید. این ترکیب را به وسیله همزن برقی به مدت 5 دقیقه روی دور تند هم بزنید. زمانی که ترکیب سفید رنگ و کشدار شد، دست از همزدن بکشید.

2

قابلمه ای با سایز مناسب انتخاب کنید. شیر، آرد و نشاسته ذرت را درون قابلمه بریزید. با همزن دستی خوب مخلوط کنید تا گلوله های آرد و نشاسته باز شده و در شیر حل شود.

3

در مرحله بعدی تخم مرغ های هم زده را آرام آرام داخل قابلمه بریزید و مخلوط کنید. زمانی که ترکیب یکدست و یکنواختی به دست آمد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. مایع دسر پان اسپانیا را به طور مرتب هم بزنید تا به غلظتی شبیه به فرنی برسد. به محض غلیظ شدن مایع دسر، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

4

خامه صبحانه و کره نرم شده را به مایع دسر خنک شده اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. مایع پان اسپانیای مجلسی آماده است.

5

مایع دسر پان اسپانیا را نصف کنید. نصف مایع دسر را با پودر کاکائو ترکیب کنید و نصف دیگر را به حالت وانیلی نگه دارید. بیسکویت های پتی بور را نیز به کمک دستگاه غذاساز یا گوشت کوب پودر کنید.

6

اکنون نوبت این است که ظرف های سرو مورد نظر را آماده کنید. مقدار یکسانی از بیسکویت های پودر شده را داخل ظرف های سرو بریزید. سپس مقداری از مایع دسر کاکائویی را روی لایه بیسکویتی بریزید. برای لایه سوم از گردوهای خرد شده و موز های اسلایس شده استفاده کنید. به عنوان لایه آخر از مایع دسر سفید و وانیلی بریزید.

7

پودر کاکائو را درون الک کوچکی بریزید و روی دسر پخش کنید. همچنین می توانید روی دسر از خوراکی های تزیینی استفاده نمایید. روی دسر های تزیین شده را با نایلون یا سلفون بپوشانید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 153
نیاز روزانه
چربی کل 8.4g13%

چربی اشباع 3.8g19%
کلسترول 83mg28%
سدیم 73mg4%
پتاسیم 178mg6%
کربوهیدرات کل 16.4g6%

فیبر 1g4%
قند 10g
پروتئین 4.1g9%

ویتامین آ 12%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 8%
آهن 4%
ویتامین ب12 28%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.