تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دسر کازان دیبی (دسر ترکیه ای)

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

دسر کازان دیبی یک دسر خوشمزه است که بسیار مشابه با کارامل می باشد. کازان دیبی به معنی ته دیگ است. در زمان پخت لایه ای از این دسر  به رنگ قهوه ای و به شکل ته دیگی بسیار نازک با مزه کاراملی می گردد. این دسر در ماه مبارک رمضان بسیار محبوب  و پر استفاده می باشد. طعم آن تا حدودی شبیه فرنی است.

طرز تهیه دسر کازان دیبی (دسر ترکیه ای)

مواد لازم برای تهیه دسر کازان دیبی
 3 پیمانه شیر
 2 قاشق غذاخوری آرد برنج
 6 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 ¼ قاشق چایخوری وانیل
 ½ پیمانه شکر
 ¼ پیمانه گلاب
 2 قاشق غذاخوری خامه یا کره- (اختیاری)
 خلال پسته به مقدار مورد نیاز
مواد مورد نیاز برای بخش کاراملی
 شکر به مقدار لازم- (متناسب با ته قالب)
 2 قاشق غذاخوری کره
طرز تهیه دسر کازان دیبی
1

برای درست کردن دسر کازان دیبی ابتدا درون قابلمه ای مناسب شیر سرد را ریخته و نشاسته ذرت و آرد برنج را درون آن حل کنید. با استفاده از همزن دستی آردها را به درستی در شیر حل کنید تا گلوله گلوله نشوند. سپس گلاب، وانیل و نیز شکر را به آن اضافه نموده و روی شعله با حرارت ملایم بگذارید.

2

مواد را آنقدر هم بزنید تا به جوش آمده و غلیظ گردد. سپس حرارت را خاموش کرده و در صورت تمایل مقداری کره و یا خامه را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

3

ابتدا قالب مناسب خود را انتخاب کرده، کف آن را با کره چرب کنید و روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید. کره اضافی را از ظرف خارج کنید. شکر را نیز به کره اضافه کرده و صبر کنید تا ذوب و کاراملی شود.

4

قالب را از روی حرارت بردارید. سپس یک قاشق از کرمی که آماده کرده بودید را با کارامل درون قالب مخلوط کرده و مجددا روی حرارت بگذارید. چند دقیقه منتظر بمانید تا بجوشد.

5

سپس بقیه کرم را نیز به کارامل اضافه کرده و مخلوط کنید. قالب را در حدود ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال بگذارید. بعد از گذشت این مدت دسر کازان دیبی به راحتی از قالب جدا می شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 156
نیاز روزانه
چربی کل 7.6g12%

چربی اشباع 4.2g22%
کلسترول 19mg7%
سدیم 66mg3%
پتاسیم 116mg4%
کربوهیدرات کل 19.3g7%

فیبر 0.3g2%
قند 13.2g
پروتئین 2.8g6%

ویتامین آ 11%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 8%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.