تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دلمه کلم با برگ های کلم سفید متفاوت و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

دلمه ها دارای تنوع بی شماری هستند. دلمه برگ مو، کلم سفید، فلفل دلمه ای، گوجه، پیاز و بادمجان از جمله دلمه هایی هستند که مورد توجه بیشتری قرار گرفته اند. مواد میانی دلمه می تواند بر اساس ذائقه افراد متفاوت باشد. به طور کلی دلمه کلم با برگ های کلم سفید توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. دلمه یکی از غذا های پرکاربرد در مراسمات مختلف می باشد. به همین ترتیب میزبانان می توانند با در نظر گرفتن علاقه مهمانان خود بهترین و خوشمزه ترین دلمه ها را تدارک ببینند و رضایت آنان را دریافت کنند. در ادامه همراه ما باشید تا مراحل آماده سازی دلمه کلم با برگ های کلم سفید را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه دلمه کلم با برگ های کلم سفید متفاوت و خوشمزه

مواد لازم تهیه دلمه کلم با برگ های کلم سفید
 1 پیمانه برنج ایرانی اعلاء
 300 گرم گوشت چرخ کرده
 300 گرم سبزی مخصوص دلمه- (نکات)
 ½ پیمانه لپه
 1 عدد کلم سفید بزرگ
 1 عدد پیاز بزرگ
 4 قاشق غذاخوری شکر
 4 قاشق غذاخوری سرکه سفید
 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 2 قاشق غذاخوری روغن مایع
 زردچوبه به مقدار مورد نیاز
 نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه دلمه کلم با برگ های کلم سفید
1

برای تهیه دلمه کلم با برگ های کلم سفید ابتدا بایستی لپه را به همراه 2 لیوان آب درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه دهید لپه آرام آرام پخته و نرم شود.

2

همچنین بایستی برنج را خوب بشویید و آن را به همراه مقدار کافی آب و نمک درون ظرف بریزید تا خیس بخورد. 2 ساعت زمان مناسبی است تا برنج نرم شود. سپس آن را درون آبکش بریزید تا آب اضافی از طریق سوراخ های آن دور ریخته شود.

3

اکنون پیاز را به کمک چاقو خرد کنید. بعد یک تابه مناسب را انتخاب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن مایع درون تابه تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی رنگ شود. بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در این مرحله همچنین باید ادویه ها نظیر زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را نیز به ترکیب درون تابه اضافه کرده و هم بزنید. تفت دادن گوشت و پیاز را تا جایی ادامه دهید که گوشت کاملا تغییر رنگ دهد و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی را نیز به همراه گوشت سرخ کنید تا رنگ خوبی به مواد منتقل شود. در آخر نیز زعفران دم کرده را به مواد درون تابه اضافه کرده و مجدد هم بزنید.

4

بعد از آماده شدن مواد، تابه را از روی حرارت برداشته و برنج خیس خورده و لپه پخته شده را به آن اضافه کنید. همچنین سبزی مخصوص دلمه را نیز اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا همه مواد با همدیگر مخلوط شوند.

5

در یک ظرف جدا سرکه و شکر را ریخته و با همدیگر مخلوط کنید. میزان ترشی و شیرینی را بر اساس ذائقه خود تنظیم کنید. سپس ترکیب به دست آمده را به مواد دلمه بیفزایید و به خوبی مخلوط کنید.

6

در مرحله بعد برگ های کلم سفید را درون آب جوش قرار دهید تا کاملا نرم و منعطف شوند. سپس آن ها را آبکش کرده و از مواد دلمه وسط هر برگ قرار دهید. بعد به شکل دلخواه آن را بپیچید و درون قابلمه قرار دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مواد دلمه و برگ های کلم سفید تمام شوند. دلمه های آماده شده را به صورت کاملا فشرده درون قابلمه قرار دهید تا در حین پخت باز نشوند.

7

در آخر نیز 2 لیوان آب درون قابلمه ریخته و با قرار دادن آن روی حرارت ملایم اجازه دهید تا دلمه ها پخته و آماده شوند.

8

اکنون دلمه کلم با برگ های کلم سفید شما آماده است. آن را به ظرف سرو منتقل کرده و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 103
نیاز روزانه
چربی کل 2.9g5%

چربی اشباع 0.5g3%
کلسترول 0mg
سدیم 49mg3%
پتاسیم 565mg17%
کربوهیدرات کل 15.3g6%

فیبر 5.2g21%
قند 3.9g
پروتئین 7.1g15%

ویتامین آ 64%
ویتامین سی 45%
کلسیوم 7%
آهن 19%
ویتامین کا 71%
نیاسین 37%
ویتامین ب6 42%
ویتامین ب12 34%
مس 14%
منگنز 59%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.