تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دمنوش پونه کوهی به همراه خواص و مضرات آن

مناسب برای1 وعدهزمان مورد نیاز15 دقیقه

امروزه با پیشرفت طب سنتی و گیاه شناسی اکثر گیاه های موجود در طبیعت مانند پونه توانسته اند جایگاه بسیار ویژه ای را به خود اختصاص دهند. گیاه پونه به صورت خود رو در برخی از کوه ها و دشت ها رشد می کند. به طور کلی استفاده از دمنوش پونه کوهی در سلامت افراد می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد. از این رو پونه از پر خاصیت ترین گیاه هایی می باشد که به عنوان دارو در زندگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه دمنوش پونه کوهی

مواد لازم برای تهیه دمنوش پونه کوهی
 2 قاشق غذاخوری پونه کوهی مرغوب
 1 تکه متوسط چوب دارچین
 1 پیمانه آب جوش
 عسل به مقدار دلخواه
طرز تهیه دمنوش پونه کوهی
1

برای درست کردن بی نظیر ترین دمنوش پونه کوهی در ابتدا باید پونه ها را درون ظرفی خیس کرده و بعد از گذشت چند دقیقه آن ها را بشورید. سپس آن ها را از آب خارج کرده و در آبکش قرار دهید. اجازه دهید تا آب اضافی از آن ها خارج شود. اکنون آن ها را روی پارچه نخی مناسبی پهن کرده و زمان دهید تا خشک شوند.

2

در مرحله بعد کتری را پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید.

3

بعد از به جوش آمدن آب درون کتری، مقدار مورد نیاز از پونه کوهی را درون قوری ریخته و روی آن آب جوش بریزید.

4

سپس یک تکه چوب دارچین به محتویات درون قوری اضافه کنید.

5

اکنون قوری را روی کتری قرار دهید و زمان دهید تا پونه، دارچین و آب درون قوری با همدیگر بجوشند. نکته قابل توجه در این مرحله این است که حرارت زیر کتری ملایم باشد. چرا که در صورت زیاد بودن حرارت، آب درون قوری به سرعت تبخیر خواهد شد و همچنین پونه باقی مانده در قوری خواهد سوخت.

6

بعد از گذشت 15 دقیقه دمنوش پونه کوهی خوشمزه شما آماده است. آن را در لیوان مورد نظر خود ریخته و مقداری عسل را در آن حل کنید. سپس به کمک 2 الی 3 برگ پونه تازه آن را تزیین کرده و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 11
نیاز روزانه
چربی کل 0.02g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 2mg1%
پتاسیم 11mg1%
کربوهیدرات کل 2.9g1%

فیبر 0.4g2%
قند 2.4g
پروتئین 0.08g1%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 2%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.