تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دمی گوجه با سیب زمینی (گوجه پلو)

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

اگر به دنبال یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه هستید، دمی گوجه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. تهیه مواد اولیه آن سخت نیست و به زمان زیادی برای پخت غذا احتیاج ندارید. همچنین می تواند غذای مناسب برای گیاهخواران باشد. طرز تهیه دمی گوجه یکی از راحت ترین دستورهای طبخ غذا است. دمی گوجه مقرون به صرفه و بسیار خوشمزه است. 

طرز تهیه دمی گوجه با سیب زمینی (گوجه پلو)

مواد لازم طرز تهیه دمی گوجه
 4 پیمانه برنج
 6 عدد گوجه فرنگی بزرگ
 1 عدد پیاز بزرگ
 4 عدد سیب زمینی
 روغن به میزان لازم
 نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
طرز تهیه دمی گوجه
1

حدود 4 ساعت قبل از اینکه بخواهید دمی گوجه بپزید، برنج را در یک کاسه بزرگ بریزید و چندین بار بشویید. سپس مقداری آب به کاسه اضافه کنید و برنج را برای مدتی خیس کنید. نیازی به آبکشی برنج نیست. اگر زمان کافی ندارید، قبل از پخت دمی گوجه، برنج را چندین بار با آب بشویید و سپس برای طبخ غذا آماده شوید.

2

پیاز و سیب زمینی را پوست گرفته و به قطعات کوچک خرد کنید. برای تفت دادن پیاز های خرد شده از مقداری روغن استفاده کنید. فراموش نکنید که مقداری فلفل و زردچوبه نیز به پیازهای خرد شده اضافه کنید. بعد از مدتی سیب زمینی های خرد شده را اضافه کنید و بگذارید کمی بپزند.

3

گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و رنده کنید و به سیب زمینی های داخل تابه اضافه کنید. بگذارید همه آنها بپزند، آب گوجه فرنگی ها باید بعد از مدتی تبخیر شود.

4

برنج را به همراه آبی که برنج در آن است، به مواد دیگر اضافه کنید. صبر کنید تا همه مواد خوب بپزند و وقتی آب داخل قابلمه کاملا تبخیر شد، همه مواد را با هم مخلوط کنید.

5

مقداری دارچین و کره اضافه کنید، روی قابلمه را با یک تکه پارچه به عنوان دم کنی بپوشانید. قابلمه برنج را روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید دمی گوجه به مدت 30 دقیقه بپزد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 101
نیاز روزانه
چربی کل 4.9g8%

چربی اشباع 0.8g4%
کلسترول 0mg
سدیم 49mg3%
پتاسیم 515mg15%
کربوهیدرات کل 16.8g6%

فیبر 5.1g21%
قند 1.8g
پروتئین 3.5g8%

ویتامین آ 15%
ویتامین سی 19%
کلسیوم 2%
آهن 21%
ویتامین ب6 67%
منیزیم 49%
زینک 16%
مس 22%
منگنز 149%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.