تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دنده کباب یا کباب دنده به همراه نکات مهم

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 40 دقیقه

دنده کباب یک غذای ایرانی عالی است که اصالتاً کرمانشاهی است. این غذا یک وعده غذایی به یاد ماندنی با جمع های خانوادگی یا دوستانه خواهد بود! اگر می خواهید یک کباب با مزه ای متفاوت را بچشید، احتمالا این کباب شما را راضی خواهد کرد!

طرز تهیه دنده کباب یا کباب دنده به همراه نکات مهم

مواد لازم برای تهیه دنده کباب
 1 کیلوگرم گوشت دنده گوسفند
 2 عدد پیاز متوسط
 2 حبه سیر
 1 پیمانه ماست چکیده
 روغن به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار لازم
  برگ بو به مقدار لازم
روش اول طرز تهیه دنده کباب
1

در روش اول، پس از تمیز کردن و شستن گوشت، مقداری یخ در ظرفی بریزید و گوشت را به آن کاسه اضافه کنید. بعد از یک ساعت آن را بیرون آورده و آبکشی کنید و برای خشک شدن آن را روی سبد توری یا ظرفی تمیز بگذارید.

2

پیاز و سیر را رنده کنید و در ظرفی بریزید. روغن، ماست، برگ بو، نمک و فلفل را به کاسه اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید. گوشت را اضافه کنید و مخلوط کنید سپس با بقیه مواد کاملا ورز دهید. روی کاسه را با نایلون بپوشانید و برای اینکه طعم ها کاملا با هم مخلوط شوند، ظرف را به مدت 5 ساعت و یا یک شب کامل در یخچال بگذارید.

3

بهترین روش برای طبخ این غذا در خانه این است که آن را روی زغال کباب کنید زیرا کاملا پخته می شود. می توانید دنده کباب را روی آتش یا با استفاده از دستگاه کباب پز، کباب کنید که دودی و خوشمزه تر می شود.

4

هنگام کباب کردن حوصله به خرج دهید و اجازه هید بدون باد زدن کباب روی حرارت بپزد.

روش دوم پخت (روی گاز)
5

در روش دوم، برای تهیه سس ابتدا در تابه ای مقداری روغن بریزید و پس از گرم شدن روغن مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و کاملا تفت دهید. مقداری نمک، فلفل، زعفران دم کرده و مقداری روغن جامد کرمانشاهی اضافه کنید.

6

کباب دنده را روی حرارت متوسط اجاق گاز تفت دهید و مدام از یک قلم مو یا قاشق استفاده کنید تا آن سس را روی دو طرف گوشت پخش کنید. وقتی گوشت کاملاً برشته شد دوباره آن را با مقداری سس بپوشانید. توجه داشته باشید که در این روش دنده کباب را فقط روی اجاق گاز بریان می کنند. شعله های این اجاق گاز نباید زیاد و قوی باشد. هرچه زمان پخت طولانی تر شود این غذا خوشمزه تر خواهد شد.

سرو کباب دنده
7

دنده کباب مانند بسیاری از کباب های دیگر (کباب جوجه، بختیاری و کباب بناب) با گوجه کبابی شده، برنج، نوشیدنی ماست و سبزی خوردن سرو می شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 156
نیاز روزانه
چربی کل 9.3g15%
سدیم 266mg12%
پتاسیم 232mg7%
کربوهیدرات کل 3.7g2%

فیبر 1g4%
قند 1g
پروتئین 13.9g28%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 3%
کلسیوم 5%
آهن 11%
نیاسین 28%
ویتامین ب12 67%
زینک 33%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.