تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دیپ باقلا مصری خوش طعم و لذیذ

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

دیپ باقلا مصری یک انتخاب عالی برای روزهای گرم تابستان است. باقلا، نوعی از حبوبات است که سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر می باشد و برای سلامتی بسیار مفید می باشد. این حبوبات سرشار از پروتئین های گیاهی است. باقلا برای سلامت استخوان ها مفید خواهد بود. علاوه بر داشتن تمامی این فواید، طبع سرد، غذا می تواند طعمی رضایت بخش برای شما فراهم آورد.

طرز تهیه دیپ باقلا مصری خوش طعم و لذیذ

مواد لازم طرز تهیه دیپ باقلا مصری
 200 گرم باقلا تازه
 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
 1 عدد پیاز متوسط
 4 حبه سیر
 ½ قاشق چایخوری پودر زیره سبز
 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 5 قاشق غذاخوری آب لیموی تازه(یا 1 عدد لیموترش)
 نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه دیپ باقلا مصری
1

باقلا های شسته شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. مقدار زیادی آب در کاسه بریزید، جوش شیرین را اضافه کنید، مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا باقلا ها یک شب در آب بمانند. باقلا ها را آبکشی کنید و پوست آنها را بگیرید، نیازی به نگهداری از پوست باقلا ها نیست.

2

باقلا های پوست گرفته شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی آنها را با آب فراوان بپوشانید. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار بدهید و بگذارید تا باقلا ها بجوشند، سپس حرارت را کم کنید و 30 تا 45 دقیقه صبر کنید تا باقلا ها بپزند. بعد از 30 دقیقه باقلا ها را تست کنید، باقلا ها باید نرم شده باشند. در غیر این صورت، هر 5 دقیقه یکبار باقلا ها را چک کنید. باقلا ها را آبکشی کرده و مقداری از آب قابلمه را بردارید و برای مراحل بعدی پخت نگهداری کنید.

3

پیاز را خیلی ریز خرد کنید. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را گرم کنید و پیاز خرد شده را حدود 3 تا 5 دقیقه تفت دهید تا طلایی و نرم شود. حبه های سیر رنده شده و زیره را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر مدام هم بزنید تا بپزند.

4

باقلا های پخته شده را در غذاساز بریزید. مخلوط پیاز و حدود سه چهارم پیمانه آبی که از قبل برای آماده کردن دیپ کنار گذاشته بودید به همراه آب لیمو، روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا زمانی که بافتی نرم و یکدست به دست آورید به این کار ادامه دهید.

5

دیپ باقلا مصری شما آماده است، از این میان وعده خوشمزه در کنار خانواده تان نهایت لذت را ببرید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 150
نیاز روزانه
چربی کل 14.3g22%

چربی اشباع 2g10%
کلسترول 0mg
سدیم 786mg33%
پتاسیم 104mg3%
کربوهیدرات کل 5.9g2%

فیبر 1.3g6%
قند 1.7g
پروتئین 0.9g2%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 13%
کلسیوم 3%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.