تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سس دیپ سالسا خانگی یک چاشنی خوش طعم و تند

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز20 دقیقه

دیپ سالسا از جمله دیپ هایی می باشد که با توجه به طعم منحصر به فردی که دارد نظر افراد زیادی را به خود جلب نموده است. دیپ سالسا به عنوان یک سس تند در میان افراد شناخته شده است. از این رو افرادی که علاقه زیادی به خوردن غذا های تند دارند از دیپ سالسا استفاده می کنند. در بازار انواع دیپ سالسا با توجه به طبقه بندی میزان تندی موجود می باشد. به همین ترتیب افراد می توانند بر اساس ذائقه خود مناسب ترین دیپ سالسا را از فروشگاه ها خریداری نمایند.

طرز تهیه دیپ سالسا

مواد لازم تهیه دیپ سالسا
 400 گرم گوجه فرنگی
 5 عدد فلفل هالوپینو
 3 پیمانه پیاز خرد شده
 1 پیمانه گشنیز خرد شده
 4 حبه سیر متوسط
 ½ پیمانه سرکه سفید
 1 قاشق غذاخوری شکر
 2 قاشق چایخوری نمک
 ½ قاشق غذاخوری فلفل سیاه تازه
طرز تهیه دیپ سالسا
1

برای درست کردن خوشمزه ترین دیپ سالسا خانگی، در ابتدا باید گوجه فرنگی ها را شسته و پوست آن ها را بکنید. برای راحتی این کار می توانید گوجه ها را به مدت 30 ثانیه درون آب در حال جوش قرار دهید. سپس آبکش کنید و اجازه دهید تا آب اضافی آن خارج شود. خواهید دید که پوست گوجه ها به آسانی جدا می شوند. نکته قابل توجه در این مرحله این است که قسمت های سفید مرکز گوجه ها را جدا کرده و دور بریزید.

2

اکنون با توجه به سلیقه خود می توانید گوجه ها را ساطوری کنید و یا برای خرد کردن آن ها از دستگاه غذاساز استفاده نمایید. در صورت عدم استفاده از غذاساز سس تند یک دست و یکنواختی نخواهید داشت.

3

گوجه های خرد شده را درون ظرف بریزید. پس از آن فلفل تند مانند هالوپینو را نیز خرد کرده و به آن اضافه کنید. حال آن ها را با یکدیگر مخلوط نمایید.

4

پیاز، سیر و گشنیز را ریز ریز کنید و به مواد درون ظرف اضافه کنید. مجدد هم بزنید.

5

در این مرحله سرکه سفید را به مواد به دست آمده بیفزایید و آن ها را کاملا مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی بدست آورید.

6

در آخر نیز چاشنی ها و ادویه های مورد نیاز مانند شکر، نمک و فلفل سیاه را به میزان لازم به مواد اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا این مواد به طور یکنواخت در تمام قسمت های سس تند حل شوند.

7

اکنون سس دیپ سالسا خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرف مناسب ریخته و در کنار چیپس و ترتیلا میل کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 32
نیاز روزانه
چربی کل 0.1g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 478mg20%
پتاسیم 192mg6%
کربوهیدرات کل 6.9g3%

فیبر 1.4g6%
قند 3.7g
پروتئین 0.9g2%

ویتامین آ 23%
ویتامین سی 23%
کلسیوم 2%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.