تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دیپ سیب زمینی و سیر معروف به اسکوردالیا

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

دیپ سیب زمینی از جمله دیپ های خوشمزه و پر استفاده می باشد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب نموده است. سیب زمینی از مهم ترین نیاز های افراد در آشپزی می باشد. به همین ترتیب همواره در لیست خرید خانوار قابل رویت می باشد. دیپ سیب زمینی با توجه به طعم خاصی که دارا می باشد، توانسته است خود را در مهمانی ها و دورهمی ها جای دهد. از این رو افراد با درست کردن دیپ سیب زمینی رضایت مهمانان خود را جلب می کنند.

طرز تهیه دیپ سیب زمینی و سیر معروف به اسکوردالیا

مواد لازم برای تهیه دیپ سیب زمینی
 650 گرم سیب زمینی مرغوب
 2 حبه سیر متوسط
 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید
 1 عدد زرده تخم مرغ خام
  پیمانه روغن زیتون اعلاء
 ½ قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه
 نمک به مقدار کافی
 فلفل سیاه به مقدار کافی- (برای سرو)
طرز تهیه دیپ سیب زمینی
1

برای درست کردن دیپ سیب زمینی (اسکوردالیا) خوشمزه، در ابتدا باید سیب زمینی ها را شسته و پوست بکنید. سپس آن ها را به مکعب های مساوی تقسیم کنید. اکنون سیب زمینی های خرد شده را درون قابلمه ریخته و به همراه مقدار کافی آب سرد آن را روی گاز قرار دهید. اجازه دهید تا به جوش آید. سپس حرارت را کم کرده و بگذارید تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته شوند. بعد از نرم شدن آن ها را آبکش کنید و درون کاسه بریزید.

2

اکنون سیر را له کرده و به ظرف حاوی سیب زمینی اضافه کنید. سپس به کمک همزن برقی مخلوط سیب زمینی و سیر را بزنید. این کار حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد تا ترکیب کاملا یک دستی حاصل شود.

3

در یک ظرف جداگانه روغن زیتون، سرکه سفید، زرده تخم مرغ، آب لیموترش و نمک را ریخته و به کمک چنگال هم بزنید تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند.

4

اکنون مخلوط روغن را آرام آرام به مخلوط سیب زمینی و سیر در حال هم زدن بیفزایید تا به خوبی با همدیگر ترکیب شوند.

5

در آخر مخلوط به دست آمده را درون ظرف در بسته ریخته و آن را یک شب تا صبح درون یخچال قرار دهید. در این مرحله انتخاب ظرف بسیار مهم می باشد. چرا که نباید هیچ روزنه ای برای عبور هوا به داخل ظرف وجود داشته باشد.

6

حال دیپ سیب زمینی لذیذ شما آماده است. آن را به ظرف های مد نظر خود انتقال داده و کمی روغن زیتون روی آن بریزید. این میان وعده عالی را در کنار غذا های خود میل کنید. نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 216
نیاز روزانه
چربی کل 17.4g27%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 22mg8%
سدیم 74mg4%
پتاسیم 330mg10%
کربوهیدرات کل 13.7g5%

فیبر 1.7g7%
قند 0.6g
پروتئین 1.9g4%

ویتامین آ 1%
ویتامین سی 20%
کلسیوم 1%
آهن 4%
ویتامین ای 18%
ویتامین ب6 18%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.