تنظیمات پرینت:

طرز تهیه راتای میرزا قاسمی برای فینگرفود و پذیرایی

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 30 دقیقه

راتای میرزا قاسمی یک فینگرفود خوشمزه و نوین است. میرزا قاسمی از جمله غذاهای محبوب و سنتی است که طرف‌داران زیادی دارد. ترکیب نان تست با این غذای محبوب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع طرز تهیه این فینگرفود تفاوت چندانی با همان طرز تهیه میرزا قاسمی ندارد. ما این میرزا قاسمی را به روش سنتی تهیه کرده و در نهایت با روش نوین سرو می‌کنیم. اگر به غذاهای فینگرفودی و همچنین میرزا قاسمی علاقه دارید، با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه یک فینگرفود عالی و خوشمزه آشنا کنیم.

طرز تهیه راتای میرزا قاسمی برای فینگرفود و پذیرایی

مواد لازم تهیه راتای میرزا قاسمی
 6 عدد بادمجان
 3 عدد گوجه فرنگی
 3 عدد تخم مرغ
 4 حبه سیر
 1 قاشق چایخوری رب گوجه ‌فرنگی
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 زردچوبه به مقدار لازم
 نان تست به مقدار لازم
طرز تهیه راتای میرزا قاسمی
1

برای تهیه یک راتای میرزا قاسمی بسیار لذیذ ابتدا باید بادمجان‌ها به خوبی شسته و خشک کنیم. پس از شستن و خشک کردن آن‌ها، می‌توانیم آن‌ها را در فر یا روی گاز کبابی کنیم. پس از کبابی کردن بادمجان‌ها، پوستشان را جدا می‌کنیم.

2

در مرحله بعدی، باید بادمجان‌ها را ساطوری کنیم. با استفاده از یک ساطور یا یک چاقو می‌توانید این کار را انجام دهید. پس از ساطوری کردن بادمجان، به سراغ گوجه می‌رویم. گوجه‌ها را به خوبی شسته و خشک می‌کنیم. با استفاده از یک رنده، شروع به رنده کردن گوجه می‌کنیم. سپس گوجه رنده شده را در یک ماهیتابه تفت می‌دهیم تا آب آن کشیده شود.

3

یک ماهیتابه دیگر برداشته و حبه سیرها را پوست می‌گیریم و به داخل ماهیتابه اضافه می‌کنیم. این سیرها را همراه با زرد چوبه و فلفل تفت می‌دهیم. در نهایت این سیرهای تفت داده شده را به ماهیتابه‌ای که گوجه را تفت داده‌ایم می‌افزاییم. به این ترکیب مقداری رب گوجه اضافه می‌کنیم. پس از هم زدن این مواد به سراغ مرحله بعدی می‌رویم.

4

در مرحله بعدی از تهیه راتای میرزا قاسمی، بادمجان‌های کبابی را نیز به گوجه اضافه می‌کنیم. تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با چنگال هم می‌زنیم. پس از هم زدن، می‌توانیم تخم‌مرغ‌ها را نیز به بادمجان اضافه کنیم. نمک را در این مرحله بریزید.

5

یک قالب روی نان تست قرار داده و مواد آماده شده را داخل قالب می‌ریزیم. قالب را برداشته و شروع به تزیین این فینگرفود خوشمزه می‌کنیم. راتای میرزا قاسمی ما آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 44
نیاز روزانه
چربی کل 1.6g3%

چربی اشباع 0.2g1%
کلسترول 12mg4%
سدیم 34mg2%
پتاسیم 225mg7%
کربوهیدرات کل 6.7g3%

فیبر 2.7g11%
قند 3.5g
پروتئین 1.5g3%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 2%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.