تنظیمات پرینت:

طرز تهیه راتا مرغ و شوید مناسب پذیرایی و مجلس

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

راتا مرغ و شوید از جمله فینگر فودهای خوشمزه و عالی است که در جشن ها و مراسمات خود می توانید از آن استفاده کنید. راتا مرغ و شوید شباهت بسیار زیادی با الویه دارد. البته تفاوت هایی نیز در افزودنی ها و مواد اولیه با هم دارند. ظاهر جالب و شکیل  این غذا باعث شده تا برای بچه ها بسیار جذاب باشد.

طرز تهیه راتا مرغ و شوید مناسب پذیرایی و مجلس

مواد لازم تهیه راتا مرغ و شوید
 1 عدد سینه مرغ
 5 عدد سیب زمینی
 3 عدد برگ رزماری
 1 عدد پیاز متوسط
 1 بسته نان تست
 100 گرم سس مایونز
 2 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه
 1 بسته پنیر خامه ای کوچک
 1 قاشق غذاخوری شوید تازه
 1 قاشق غذاخوری جعفری تازه
 نمک و فلفل به مقدار لازم
 آویشن به مقدار لازم
طرز تهیه راتا مرغ و شوید
1

در این مرحله در یک قابلمه مرغ را به همراه آب، برگ رزماری، پیاز و ادویه ها روی گاز بگذارید. در اواخر پخت آبلیمو را به آن اضافه نمایید. زمانی که پخت مرغ کامل شد، مرغ را با بلندر یا غذاساز کاملا نرم کنید. آب مرغ را دور نریزید. از آن می توانید برای تهیه سوپ و یا آش استفاده کنید.

2

در این مرحله سیب زمینی ها را شسته و پوست بگیرید. درون یک قابلمه با کمی نمک و روغن بگذارید تا کاملا بپزد. دقت کنید که آب روی سیب زمینی ها را به طور کامل بپوشاند. پس از آنکه پخت سیب زمینی ها کامل شد آن ها را آبکش کنید. سپس سیب زمینی ها را با غذاساز کاملا پوره کنید.

3

در این مرحله مرغ ها و سیب زمینی های پوره شده و نرم شده را با یکدیگر مخلوط کنید. به مخلوط آن ها سس مایونز و پنیر خامه ای و شوید را اضافه کنید. در صورت دلخواه می توانید در این ترکیب از جعفری نیز استفاده کنید و یا تنها از آن برای تزیین بهره ببرید. در نهایت ادویه ها را به آن ها افزوده و کاملا با هم مخلوط کنید. به طوری که مواد کاملا یکدست و خمیری شوند.

4

در این مرحله از نان تست استفاده کنید. می توانید آن را به کمک کارد آشپزخانه یا به کمک قالب طرح بزنید. سپس از مواد آماده شده بر روی نان تست ریخته و روی آن را با برگ جعفری و شوید تزیین نمایید. همچنین در صورت تمایل می ‌توانید از گوجه گیلاسی یا سایر افزودنی ها استفاده کنید.

5

غذای شما آماده سرو است. البته بهتر است دو تا سه ساعت آن را درون یخچال قرار دهید تا کاملا خود را بگیرد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 133
نیاز روزانه
چربی کل 3.5g6%

چربی اشباع 0.8g4%
کلسترول 11mg4%
سدیم 203mg9%
پتاسیم 316mg10%
کربوهیدرات کل 19g7%

فیبر 2g8%
قند 1.7g
پروتئین 6.3g13%

ویتامین آ 2%
ویتامین سی 17%
کلسیوم 4%
آهن 7%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.