تنظیمات پرینت:

رب نارنج؛ چاشنی فوق العاده ایرانی و راز خوشمزگی غذاهای خاص

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز59 دقیقه

رب نارنج از متفاوت‌ ترین چاشنی‌ های اصیل ایرانی و دلیل خوشمزگی بسیاری از غذاها می‌ باشد. این محصول ارگانیک به روش مخصوص تولید می‌ گردد و می‌ تواند جایگزینی برای سایر ربها و چاشنی‌ های خوراکی باشد. این رب موارد استفاده زیادی داشته و به عنوان طعم دهنده طبیعی در غذاها کارایی دارد. 

رب نارنج؛ چاشنی فوق العاده ایرانی و راز خوشمزگی غذاهای خاص

مواد لازم برای تهیه رب نارنج
 10 کیلوگرم نارنج تازه
 شکر به مقدار دلخواه- (اختیاری)
1

اولین گام در دستور پخت رب نارنج شستن نارنج‌ ها با دقت می‌ باشد؛ سپس اجازه دهید آب آنها کاملاً برود. در مرحله بعد نارنج‌ ها را از وسط نصف کرده و به صورت دستی آب آنها را بگیرید. همچنین لازم است دانه‌ های نارنج از میان آب نارنج کاملاً جداسازی شوند. استفاده از دستگاه آبمیوه‌ گیری توصیه نمی‌ شود. چرا که وجود دانه نارنج له شده و پوست نارنج منجر به تلخی آب گرفته شده خواهد شد. به عبارت دیگر هرچه آب نارنج گرفته شده خالص‌ تر باشد، احتمال تلخی آن به حداقل خواهد رسید.

2

در مرحله بعد آب نارنج را در یک ظرف مناسب و نسبتاً بزرگ ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد. در حین جوشیدن، کف جمع شده را جداسازی کنید. این کار نیز از تلخی رب می‌ کاهد. حرارت دادن باید ادامه پیدا کند تا زمانی که آب نارنج غلیظ شده و به رب تبدیل گردد.

3

جهت تهیه نوعی رب ملس، متناسب با ذائقه غذایی خود می‌ توانید مقداری شکر به محصول نهایی اضافه کرده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه حرارت ببیند. رب در این مرحله آماده است. محصول نهایی را در ظرف شیشه‌ ای درب‌ دار مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 270
نیاز روزانه
چربی کل 0g

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 10mg1%
پتاسیم 208mg6%
کربوهیدرات کل 71g24%

فیبر 1g4%
قند 46.8g
پروتئین 1g2%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 100%
کلسیوم 1%
آهن 3%
تیامین 173%
ویتامین ب2 195%
نیاسین 179%
ویتامین ب12 192%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.