تنظیمات پرینت:

طرز تهیه رنگینک رولی مجلسی، خوشمزه و شیک

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز3 ساعت 30 دقیقه

رنگینک رولی مجلسی یکی از دسر های خوشمزه، راحت و سریع رایج در ایران می باشد. این دسر مقوی و پرکالری بیشتر اوقات در سفره های مردم جنوب وجود دارد. چرا که اصلی ترین ماده این شیرینی، خرما می باشد که این خوراکی در جنوب کشور به وفور یافت می شود.

طرز تهیه رنگینک رولی مجلسی، خوشمزه و شیک

مواد لازم رنگینک رولی مجلسی
 2 پیمانه آرد گندم
 200 گرم کره یا روغن جامد
 ½ قاشق چایخوری پودر هل
 ½ قاشق چایخوری دارچین
 500 گرم خرما
 100 گرم مغز گردو
 پودر نارگیل، پسته یا قند برای تزیین
طرز تهیه رنگینک رولی مجلسی
1

اولین مرحله برای اقدام به تهیه رنگینک رولی مجلسی، جدا کردن هسته های خرما است. پس از اینکه هسته ها را جدا کردید، گوشت خرماها را به وسیله غذاساز، چرخ گوشت، گوشت کوب یا پشت قاشق کاملا له کنید.

2

روی یک سطح صاف، نایلون فریزر یا سلفون بکشید و روی آن را روغن بپاشید. خرماها را روی این سطح قرار دهید و با دست یا وردنه سعی کنید آن را به شکل مربع یا مستطیل درآورید. دقت کنید که ضخامت خرماها در کل سطح یکسان باشند.

3

خرماهایی که برای رنگینک مجلسی رولی پهن کرده اید کنار بگذارید و آرد را داخل قابلمه ای تفت دهید. اینکار را تا زمانی ادامه دهید که رنگ آن تغییر کنید. حالا زمان اضافه کردن کره است. به محض اینکه کره را اضافه کردید باید مواد را مرتب هم بزنید تا آرد ته نگیرد و گلوله گلوله نشود. قابلمه را از روی شعله بردارید و پودر دارچین و هل را اضافه کنید. سپس صبر کنید تا مواد داخل آن کاملا خنک شوند.

4

قدم بعدی در آماده سازی رنگینک رولی مجلسی، اضافه کردن ترکیب آرد و کره به خرماها است. لایه نازک و یکسانی از این ترکیب را به کمک لیسک چرب شده بر روی لایه قبلی اضافه کنید.

5

حالا گردو های خرد شده را نیز بر روی ترکیب آرد و روغن بپاشید. سعی کنید گردو ها به طور یکسانی بر روی سطح مواد پخش شوند.

6

به کمک رول کردن نایلون یا سلفونی که زیر مواد قرار گرفته است، سعی کنید تا شکل کلی رنگینک رولی مجلسی را درست کنید. در آخر نایلون را دور رول پیچیده و به مدت 3 الی 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

7

پس از گذشت این زمان، رنگینک رولی مجلسی را که سفت شده است از یخچال بیرون بیاورید. به وسیله یک چاقوی خیلی تیز، رول رنگینک را در عرض های 2 سانتی متری برش دهید.

8

روی رول های رنگینک را با پودر نارگیل، قند و یا پسته تزیین کرده و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 450
نیاز روزانه
چربی کل 25.5g40%

چربی اشباع 12.4g62%
کلسترول 49mg17%
سدیم 2mg1%
پتاسیم 381mg11%
کربوهیدرات کل 55.2g19%

فیبر 5.2g21%
قند 30.4g
پروتئین 5.1g11%

ویتامین آ 25%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 3%
آهن 10%
ویتامین ب6 11%
مس 32%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.