تنظیمات پرینت:

طرز تهیه روغن دنبه بی‌ بو خانگی؛ تنها روغن جامد ارگانیک

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز5 ساعت

شاید راز سلامت افراد مسن و نیاکان هر یک از ما در استفاده بیشتر از روغن دنبه بی‌ بو باشد. این روغن حیوانی علی رغم دیگر روغن‌ ها نه تنها مضر نیست، بلکه مصرف صحیح آن فواید زیادی برای مصرف کننده دارد. در عین حال، محصولی لذیذ و خوشمزه می‌ باشد که نه تنها در طبخ غذا بلکه به روش‌ های دیگر نیز قابل مصرف است. ناگفته نماند که راز خوشمزگی این محصول به مقدار زیادی به طرز تهیه آن بستگی دارد که در ادامه این مطلب به آن پرداخته خواهد شد. 

طرز تهیه روغن دنبه بی‌ بو خانگی؛ تنها روغن جامد ارگانیک

مواد اولیه لازم برای تهیه روغن دنبه بی‌
 2 کیلوگرم دنبه گوسفندی تازه
 1 کیلوگرم ماست
 1 پیمانه سرکه سیب
 2 عدد پیاز
 3 عدد دانه هل
 1 عدد رزماری معطر یا برگ بو
 آب به مقدار لازم
 نمک و زردچوبه به مقدار لازم
طرز تهیه روغن دنبه بی‌ بو
1

در دستور تهیه روغن دنبه بی‌ بو به روش خانگی اولین اقدام استراحت دادن دنبه‌ های شسته شده و تکه تکه شده در آب نمک به مدت 5 ساعت است. این کار از بوی نامطبوع دنبه می‌ کاهد و محصول نهایی خوش عطر‌تر خواهد بود. سپس دنبه‌ ها را آبکش کرده و اجازه می‌ دهیم آب آنها کاملاً خارج شود.

2

در مرحله بعد، نوبت به ذوب کردن دنبه‌ های خرد شده می‌ رسد. برای این کار آنها را در ظرفی مناسب ریخته و روی شعله ملایم قرار می‌ دهیم. بلافاصله پیازها را پوست کنده و شسته و به صورت درسته در داخل قابلمه قرار می‌ دهیم. درب ظرف را باز میگذاریم تا آب موجود در قابلمه تبخیر شده و دنبه‌ ها به روغن تبدیل شوند. این کار حدود یک ساعت زمان می‌ برد.

ذوب کردن دنبه‌ ها

3

وقتی دنبه‌ ها تغییر رنگ دادند نوبت به اضافه کردن سرکه خانگی می‌ رسد. سپس محتویات را هم زده و حرارت دادن را تا وقتی دنبه‌ ها به جزغاله تبدیل می‌ شوند، ادامه دهید.

4

در مرحله بعد روغن را صاف کرده و مجدد در قابلمه بریزید. سپس ماست، نمک، زردچوبه، هل و رزماری را اضافه کنید. مخلوط را هم زده و مجدد به مدت یک ساعت روی شعله ملایم قرار دهید. نهایتا صاف کردن نهایی را انجام داده و روغن دنبه بی‌ بو را در ظرف مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 225
نیاز روزانه
چربی کل 31.5g49%

چربی اشباع 10.9g55%
کلسترول 64mg22%
سدیم 107mg5%
پتاسیم 245mg8%
کربوهیدرات کل 1.7g1%

فیبر 0.2g1%
قند 1g
پروتئین 12.4g25%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 4%
آهن 4%
ویتامین ب12 28%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.