تنظیمات پرینت:

طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو مجلسی

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

امروزه رولت گوشت توانسته است توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید. به طور کلی غذا هایی که حاوی گوشت هستند از ارزش غذایی بالایی برخوردار می باشند. از این رو رولت گوشت توانسته است با ویژگی ها و فوایدی که دارا می باشد جایگاه بسیار ویژه ای را در صنعت غذایی جامعه به خود اختصاص دهد.

طرز تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت
 500 گرم گوشت چرخ کرده
 2 عدد پیاز متوسط
 2 حبه سیر تازه
 1 قاشق غذاخوری پودر گوجه فرنگی
 3 قاشق غذاخوری جعفری - (خرد شده)
 2 قاشق غذاخوری گردو- (خرد شده)
 3 قاشق غذاخوری زرشک
 پودر سوخاری به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 بیکن به تعداد لازم- (دلخواه)
طرز تهیه رولت گوشت
1

برای تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو باید در مرحله اول پیاز ها را به صورت کاملا ریز خرده کرده و درون غذاساز بریزید. سپس سیر را پوست گرفته و رنده کنید تا به صورت پوره در بیاید. بعد آن را نیز درون غذاساز بریزید. در آخر گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل را به مواد درون غذاساز اضافه کنید. اکنون دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید تا مواد کاملا با یکدیگر میکس شوند. سپس رب گوجه فرنگی را نیز افزوده و مجدد چند ثانیه دستگاه را روشن کنید تا ترکیب کاملا یکدستی به دست آید.

2

سپس گوشت آماده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را در کف سینی مناسبی پهن کنید. باید توجه داشته باشید که ضخامت گوشت در همه قسمت ها یکسان باشد. بعد از پهن کردن گوشت، مقداری جعفری را که از قبل شسته و خرد کرده اید روی مواد گوشتی بریزید. اکنون طبق میزان گفته شده زرشک تمیز شده و گردو خرد شده را روی رولت گوشت بریزید. در این مرحله به دلخواه می توانید پیاز داغ نیز به مواد میانی رولت خود اضافه کنید.

3

اکنون نوبت به رول کردن رولت گوشت می باشد. برای این منظور از یک طرف لبه گوشت را از سینی جدا کرده و به آرامی آن را رول کنید تا گوشت از هم باز نشود. قسمت دوم گوشت را نیز به همین طریق آماده کنید.

4

حال هر کدام از رولت های گوشت را در تابه حاوی روغن داغ به خوبی سرخ کنید. سپس رب گوجه فرنگی را به همراه نمک و فلفل سیاه درون تابه تفت دهید و بعد مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. اکنون رولت های سرخ شده را درون سس قرار داده و اجازه دهید به خوبی پخته شوند.

5

اکنون رولت گوشت با جعفری و گردو خوشمزه و لذیذ شما آماده است. آن را به ظرف سرو منتقل کرده و نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 250
نیاز روزانه
چربی کل 14.8g23%

چربی اشباع 5.3g27%
کلسترول 49mg17%
سدیم 166mg7%
پتاسیم 1160mg34%
کربوهیدرات کل 5g2%

فیبر 1g4%
قند 1.5g
پروتئین 15.8g32%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 21%
کلسیوم 13%
آهن 11%
ویتامین کا 26%
ویتامین ب2 13%
نیاسین 23%
ویتامین ب6 21%
ویتامین ب12 58%
زینک 46%
مس 14%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.