تنظیمات پرینت:

طرز تهیه رول تست خرمایی، ساده اما خوشمزه

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

از رول تست خرمایی می توانید به عنوان دسر پس از غذای اصلی، صبحانه ای مقوی در کنار چای یا قهوه و عصرانه ای سیر کننده استفاده کنید. حتی می توانید رول خرمایی را برای سفره های افطار و سحر درست کنید و ویتامین های لازم را به بدنتان برسانید. از آنجایی که تهیه این دسر زمان خیلی کمی از شما میگیرد انتخاب خوبی برای خانم های شاغل می باشد.

طرز تهیه رول تست خرمایی

مواد لازم رول تست خرمایی
 10 عدد نان تست
 20 عدد خرما
 5 عدد گردوی خرد شده
 ½ پیمانه شیر
 1 عدد تخم مرغ
 1 پیمانه ی سر خالی پودر قند
 1 نیشگون وانیل
 ½ قاشق چایخوری پودر هل و دارچین
 کره ذوب شده به مقدار لازم
 پودر گل محمدی، گل سرخ، کنجد(برای تزیین)
طرز تهیه رول تست خرمایی
1

مرحله اول برای تهیه رول تست خرمایی، جدا کردن پوست خرماها می باشد. پس از این کار خرماهای بدون پوست و خسته را داخل کاسه بریزید و با کمک دندانه های چنگال یا گوشت کوب آنها را کاملا له کنید.

2

گردوهای خرد شده، پودر هل و دارچین را نیز به کاسه حاوی خرما اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا مغزهای گردو در همه جای مواد به طور یکسانی پخش شود. بدین ترتیب مواد میانی رول آماده می شود.

3

مرحله بعدی در درست کردن رول تست خرمایی، شکستن تخم مرغ ها درون یک کاسه است. به آنها وانیل اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی 4 الی 5 دقیقه هم بزنید. این کار باعث یکدست شدن ترکیب و از بین رفتن لختگی تخم مرغ می شود. سپس شیر را هم بریزید و دوباره در حد 1 دقیقه با دور کند همزن مخلوط کنید. مایع به دست آمده را داخل بشقاب بریزید.

4

حاشیه های نان تست را از آن جدا کنید. سپس به کمک وردنه به آرامی و با دقت آنها را صاف کنید. مراقب باشید که نان تست پاره نشود.

5

مقدار مناسبی از مواد میانی را روی نان تست گذاشته و آن را به شکل رولت بپیچید. سپس رول ها را داخل مایع تخم مرغ و شیر بغلطانید. داخل تابه کره بریزید و رول ها را سرخ کنید. برای هر سمت از رول در حدود 5 دقیقه زمان لازم است.

6

مرحله آخر در تهیه رول تست خرمایی، ترکیب پودرهای هل، دارچین و قند است. رول تست های سرخ شده را داخل این ترکیب بغلطانید و در ظرف سرو بچینید.

7

روی آنها را با مواد دلخواه تزیین کنید.

نوش جان..!

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 235
نیاز روزانه
چربی کل 7.7g12%

چربی اشباع 2.6g13%
کلسترول 70mg24%
سدیم 312mg13%
پتاسیم 201mg6%
کربوهیدرات کل 37.1g13%

فیبر 1.9g8%
قند 16.6g
پروتئین 5.85g12%

ویتامین آ 9%
ویتامین سی 0%
کلسیوم 9%
آهن 9%
ویتامین ب12 44%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.