تنظیمات پرینت:

طرز تهیه روکر موز بسیار خوشمزه و مجلسی مناسب مهمانی ها

مناسب برای8 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

روکر موز یک دسر خوشمزه و مخصوص افرادی است که از موز لذت می‌برند. این دسر با ترکیب آرامش‌بخش موز، نرمی خامه و لذیذی بیسکوییت‌ها، ترکیبی عالی از طعم‌ها را به ارمغان می‌آورد. این دسر می‌تواند یک گزینه شیرین و دلپذیر برای میهمانی‌ها و جلسات خانوادگی باشد.

طرز تهیه روکر موز بسیار خوشمزه و مجلسی مناسب مهمانی ها

مواد لازم برای تهیه روکر موز
 1 بسته پودر ژله موزی
 ½ پیمانه آب سرد
 ½ پیمانه آب جوش
 1 بسته پنیر خامه‌ای
 200 گرم بیسکوییت پتی بور
 ¾ پیمانه شکر
  قاشق چایخوری وانیل
 2 عدد زرده تخم مرغ
 2 پیمانه شیر
 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
 1 پیمانه خامه صبحانه
 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 2 عدد موز- (حلقه شده)
طرز تهیه روکر موز
1

ابتدا آب را جوش آورده و پودر ژله موزی را در یک کاسه یا ظرف بزرگ بریزید. سپس یک و نیم پیمانه آب داغ را روی پودر ژله بریزید. به خوبی هم بزنید تا پودر ژله کاملاً حل شده و مخلوط شفاف شود.

2

ژله حل شده را در یک قالب مناسب (می‌توانید از قالب‌های سیلیکونی و یا یک ظرف ساده استفاده کنید) ریخته و به صورت یک لایه نازک کف قالب را بپوشانید و درون ژله ای که کف قالب ریخته اید حلقه های موز بگذارید. قالب را در یخچال قرار داده تا لایه اولیه ژله بسته شود.

3

در یک ظرف کوچک، یک سوم پیمانه آب را بریزید و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید. با همزن دستی مواد را مخلوط کنید تا پودر ژلاتین کاملاً ذوب شود.

4

در یک ظرف جداگانه، زرده تخم مرغ را با هم بزنید تا لختگی آن برطرف شود. سپس شکر را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند. نشاسته ذرت را به مواد اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

5

در این مرحله از تهیه روکر موز، شیر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند. سپس مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا قوام پیدا کنند و به غلظتی مشابه فرنی برسند.

6

حالا از روی حرارت خارج کنید و وانیل را به مواد اضافه کنید. همچنین، پودر ژلاتین ذوب شده را هم به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا کرم یکدست شود.

7

پنیر خامه‌ای را در یک ظرف بزرگ بریزید و با همزن دستی یا میکسر به هم بزنید تا نرم و لطیف شود. سپس خامه صبحانه را به پنیر خامه‌ای اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

8

کرم پنیری را به کمک قاشق آرام‌آرام به مواد آماده شده اضافه کنید و به خوبی هم‌زنی کنید تا کرم کاملاً با مواد مخلوط شود. همچنین، بیسکوییت‌های پتی بور و موز‌های خرد شده را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید تا همگن شوند.

- بیسکوییت ها را پودر نکنید. آن ها باید به صورت تکه باشد نه خرد و پودر شده

9

مخلوط را به قالب اصلی حاوی لایه‌های ژله که در ابتدای کار داخل یخچال گذاشته بودید اضافه کنید. به آرامی و با دقت انجام دهید تا موزها جابجا نشوند.

10

قالب را به یخچال منتقل کنید و حداقل 5 ساعت یا یک شب دسر را در یخچال استراحت دهید.

11

بعد از مدت مشخص، روکر موز را از یخچال خارج کنید. با کمک یک کارد تمیز، لبه‌های دسر را از قالب جدا کنید. می‌توانید دسر را با خامه فرم‌گرفته، مغزها و یا میوه ی دلخواه تزیین کنید.

12

حالا دسر روکر موز ایتالیایی آماده‌ی سرو است. این دسر خوشمزه را می‌توانید به صورت قالب های تک‌نفره نیز سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 153
نیاز روزانه
چربی کل 7.5g12%
کلسترول 40mg14%
سدیم 165mg7%
پتاسیم 151mg5%
کربوهیدرات کل 18.6g7%

فیبر 0.7g3%
قند 11g
پروتئین 3.2g7%

ویتامین آ 12%
ویتامین سی 2%
کلسیوم 7%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.