تنظیمات پرینت:

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی با طعمی عالی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

زرشک پلو با مرغ مانند بسیاری از غذاهای ایرانی بسیار خوش طعم است. ایرانی‌ها همیشه این غذا را در مهمانی‌ها و مراسم های خاص سرو می‌کنند، زیرا طعم فوق‌العاده‌ای دارد و در بین افرادی که آن را می‌خورند محبوبیت زیادی دارد.

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ مجلسی با طعمی عالی

مواد لازم طرز تهیه زرشک پلو با مرغ
 4 پیمانه برنج
 700 گرم مرغ(سینه یا ران مرغ، بسته به ذائقه)
 1 عدد پیاز خرد شده
 1 قاشق غذاخوری زردچوبه
 1 قاشق چایخوری نمک
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 1 قاشق غذاخوری آب لیمو
 1 قاشق غذاخوری شکر
 4 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 2 قاشق غذاخوری گلاب
 1 پیمانه زرشک
 100 گرم خلال پسته
 50 گرم کره
طرز تهیه زرشک پلو با مرغ
1

تکه های مرغ، پیاز رنده شده، مقداری روغن، نمک و زردچوبه را به قابلمه ای اضافه کنید. آنها را تفت دهید و اجازه دهید 20 دقیقه بپزند.

2

پس از پخت کامل پیازها، 4 پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید (آب برای تهیه سس استفاده می شود، بنابراین هر چه کمتر استفاده کنید، سس غلیظ تر می شود). بگذارید آب بجوشد، بعد از مدتی از مقدار آب کم می شود. صبر کنید تا نصف شود. پختن مرغ، آن را خوش طعم تر می کند.

3

قبل از شروع، مرغ را تست کنید تا متوجه شوید که پخته شده است. در تابه ای جداگانه مقداری روغن بریزید و رب گوجه فرنگی را حدود 1 دقیقه تفت دهید. پس از آن باید طعم و ظاهر متفاوتی داشته باشد. سپس گلاب، آبلیمو و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده را اضافه کنید.

4

آنها را برای مدت کوتاهی تفت دهید و به مرغ اضافه کنید. بهترین زمان برای تفت دادن گلاب و رب گوجه فرنگی حدود 10 دقیقه است.

5

در همین حین در تابه ای جداگانه زرشک ها را تفت دهید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری کره و یک قاشق غذاخوری روغن را گرم کنید. زرشک ها را تفت دهید و یک قاشق غذاخوری زعفران دم کرده و یک قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید. پس از آماده شدن زرشک ها، مقداری، زعفران دم کرده و خلال پسته را اضافه کرده و مخلوط کنید.

6

برنج را از چند ساعت قبل از پخت، حتما خیس کنید. برنج را آبکشی کنید سپس با مقداری آب بجوشانید و بعد از صاف کردن برنج، آن را دم کنید. وقتی برنج آماده شد، مقداری از آن را در بشقاب بریزید و سپس مقداری زعفران به برنج اضافه کنید (برای این کار مقدار مناسبی زعفران دم کرده را با مقداری برنج پخته مخلوط کنید).

7

سپس روی آن را با مقداری زرشک و خلال پسته تزیین کنید. بعد از آماده شدن مرغ و دم کشیدن برنج، زرشک پلو با مرغ شما آماده است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 219
نیاز روزانه
چربی کل 13.4g21%

چربی اشباع 3.6g18%
کلسترول 37mg13%
سدیم 212mg9%
پتاسیم 683mg20%
کربوهیدرات کل 19.5g7%

فیبر 7.5g30%
قند 1.7g
پروتئین 15.1g31%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 3%
ویتامین ب12 122%
زینک 33%
مس 39%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.