تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

سالاد الویه در واقع یک غذای معروف روسی است که در بسیاری از نقاط جهان پخته می شود. طعم رضایت بخشی دارد و به راحتی می توان آن را تهیه کرد و با کمی تغییرات می توان این سالاد خوشمزه را به غذای سالمی تبدیل کرد.

طرز تهیه سالاد الویه مجلسی با مرغ

مواد لازم طرز تهیه سالاد الویه
 4 عدد تخم مرغ
 1 عدد پیاز
 ½ پیمانه نخود فرنگی
 ½ پیمانه خیار شور
 1 عدد سینه مرغ
 2 عدد سیب زمینی
 سس مایونز به میزان لازم
 نمک، فلفل و آب لیموی تازه به میزان لازم
طرز تهیه سالاد الویه
1

سیب زمینی ها را بشویید و تمیز کنید. سیب زمینی ها و تخم مرغ ها و نخود فرنگی ها را در قابلمه بریزید و مقداری آب اضافه کنید. بگذارید بجوشند و بپزند. بعد از پخته شدن سیب زمینی ها و تخم مرغ ها، آنها را پوست بگیرید و سپس رنده کنید. همه مواد را داخل کاسه بزرگی بریزید.

2

یک عدد پیاز را پوست گرفته و پیاز پوست کنده و سینه مرغ را در قابلمه قرار دهید و مقداری آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا مرغ پخته شود. سینه مرغ پخته شده را خرد کرده و به بقیه مواد اضافه کنید.

3

در ظرفی جداگانه خیارشورها را رنده کرده و آب اضافی آن را بگیرید و خیارشورهای رنده شده را به ظرف اصلی اضافه کنید.

4

تهیه سس سالاد الویه
در ظرفی جداگانه نمک، فلفل، آبلیمو و مایونز را مخلوط کرده و سپس سس را به مواد دیگر اضافه کنید. آنها را کاملاً مخلوط کنید. کمی از آن را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک، فلفل یا آبلیمو به سس اضافه کنید.

5

سالاد الویه را به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید.

6

این غذا را می توان به روش های مختلف سرو کرد. ما تعدادی از آنها را برای شما فراهم کرده ایم.

1- در متداول ترین روش، پس از مدتی گذاشتن این غذا در یخچال، آماده سرو است. روی آن با مقداری سس مایونز پوشانده می شود و از مقداری نخود فرنگی، گوجه فرنگی و خیارشور برای تزیین این غذا استفاده می شود.

2- روش دیگر این است که، سر و ته نان باگت را برش دهید و آن را کاملا باز کنید. با استفاده از یک قلم مو، داخل آن را با مقداری سس مایونز آغشته کنید و به مقدار کافی سالاد الویه را اضافه کنید. روی نان باگت را با مقداری فویل آلومینیومی بپوشانید و بگذارید مدتی در یخچال بماند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 118
نیاز روزانه
چربی کل 5.5g9%

چربی اشباع 1.2g6%
کلسترول 171mg57%
سدیم 206mg9%
پتاسیم 295mg9%
کربوهیدرات کل 9.4g4%

فیبر 1.3g6%
قند 0.9g
پروتئین 7.4g15%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 13%
کلسیوم 2%
آهن 7%
ویتامین ب6 23%
ویتامین ب12 43%
زینک 7%
مس 9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.