تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد اندونزی یک دورچین عالی برای مهمانی ها

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز45 دقیقه

سالاد اندونزی، یکی از سالادهای بسیار خوشمزه محسوب می‌شود و طرف‌داران زیادی دارد. این سالاد خوشمزه به سالاد کلم شباهت دارد. ما ایرانی‌ها علاقه زیادی به چنین سالادهایی داریم. این سالاد، متعلق به کشور اندونزی است و کشورهای مختلفی از آن استقبال کرده‌اند. این سالاد در بسیاری از رستوران‌ها سرو می‌شود. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که عاشق سالاد هستند، بهتر است این سالاد را هم امتحان کنید. طرز تهیه این سالاد ساده است و شما می‌توانید خودتان در منزل این سالاد را بدون دردسر تهیه کنید. برای آشنایی با طرز تهیه این سالاد خوشمزه و خوش رنگ با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد اندونزی

مواد لازم برای تهیه سالاد اندونزی
 2 پیمانه کلم سفید
 1 پیمانه کلم قرمز
 1 پیمانه ذرت
 ½ پیمانه نخود فرنگی
 1 پیمانه کالباس
 2 عدد هویج
 2 عدد خیار شور
 به اندازه لازم سس مایونز
 نمک به اندازه لازم
 فلفل سیاه به اندازه لازم
طرز تهیه سالاد اندونزی
1

جهت تهیه یک سالاد اندونزی خوشمزه و لذیذ، یک عدد هویج برداشته و آن را پوست می‌گیریم. سپس هویج را آب پز کرده و به صورتی خلالی خرد می‌کنیم. اگر هویج آب پز دوست ندارید می‌توانید از هویج خام استفاده کنید.

2

برگ‌های کلم قرمز و سفید را به خوبی شسته و خشک می‌کنیم. سپس آن‌ها را به صورت نواری برش داده و کنار می‌گذاریم.

3

مقداری خیار شور برداشته و آن‌ها را نیز به صورت خلالی، همسان با هویج برش می‌دهیم. اگر خیار شور شما آب دار است بهتر است آب آن را بگیرید تا سالاد اندونزی شما آبکی و شور نشود. همه مواد را داخل یک کاسه بزرگ می‌ریزیم. کالباس را نیز به شکل نواری برش داده و به همان کاسه اضافه می‌کنیم.

4

سپس نوبت به نخود فرنگی و ذرت می‌رسد. اگر نخود فرنگی و ذرت تازه در دسترس نبود می‌توانید از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده کنید. اگر از کنسرو استفاده کردید حتماً آب آن‌ها را بگیرید. ذرت و نخود فرنگی را نیز به مواد کاسه اضافه کرده و کل محتویات کاسه را هم می‌زنیم.

5

پس از مخلوط کردن مواد، نوبت به آماده سازی سس سالاد اندونزی می‌رسد. مقداری سس مایونز، آبلیمو و نمک را همراه مقدار کمی آب داخل یک کاسه می‌ریزیم. این مواد را هم می‌زنیم تا مایونز با ادویه و آب و آبلیمو مخلوط شود. این سس را روی سالاد می‌ریزیم.

6

پس از مخلوط کردن سس با سالاد، می‌توان گفت سالاد اندونزی ما آماده است. یک سلفون روی سالاد می‌کشیم و به مدت 2 ساعت آن را در یخچال نگهداری می‌کنیم. پس از 2 ساعت می‌توانید این سالاد خوشمزه را نوش جان کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 203
نیاز روزانه
چربی کل 13.2g21%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 15mg5%
سدیم 475mg20%
پتاسیم 189mg6%
کربوهیدرات کل 16.9g6%

فیبر 2.5g10%
قند 5g
پروتئین 5g10%

ویتامین آ 110%
ویتامین سی 23%
کلسیوم 2%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.