تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد بلغور ترکیه ای بسیار ساده و خوشمزه

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

ترکیه از جمله کشورهایی است که غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. این غذاها در ایران طرف‌داران زیادی دارند. یکی از غذاهای جالب و بسیار خوشمزه ترکیه، سالاد بلغور ترکیه‌ای است. اگر به رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید در وعده‌های غذایی خود، غذایی سالم بخورید، پیشنهاد ما سالاد بلغور است. این سالاد شباهت زیادی با تبوله لبنانی دارد. رستوران‌های ترکی متعددی در کشور ایران وجود دارند و شما می‌توانید این سالاد را از این رستوران‌ها تهیه کنید. البته همه رستوران‌های ترکی موجود در ایران، این سالاد خوشمزه و مقوی را سرو نمی‌کنند. جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با این مقاله یک سالاد رژیمی خوشمزه تهیه کنید و در منزل میل کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

طرز تهیه سالاد بلغور ترکیه‌ای

مواد لازم تهیه سالاد بلغور ترکیه‌ای
 2 پیمانه بلغور ریز
 1 عدد پیاز متوسط
 2 قاشق غذاخوری رب انار
 2 عدد گوجه فرنگی
 ½ پیمانه جعفری
 ½ پیمانه آبلیموی تازه
 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 ½ پیمانه خیار
 ½ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه
 ½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
 روغن به مقدار لازم
 نمک به میزان لازم
طرز تهیه سالاد بلغور ترکیه‌ای
1

ابتدا برای تهیه سالاد بلغور ترکیه ای باید بلغور را داخل یک قابلمه ریخته و به آن آب جوش اضافه کنیم. زیر شعله گاز را روشن کرده و درب قابلمه را می‌گذاریم تا بلغور آماده شود.

2

پیاز را به صورت نگینی خرد می‌کنیم. یک ماهیتابه برداشته و داخل آن مقداری روغن مایع می‌ریزیم. پیازها را در ماهیتابه تفت می‌دهیم.

3

پس از تفت دادن پیازها، مقداری رب گوجه فرنگی به پیاز اضافه می‌کنیم. ترکیب پیاز و رب گوجه را هم می‌زنیم. پس از نرم شدن پیازها، فلفل قرمز و سیاه را به ماهیتابه اضافه می‌کنیم. پس از مخلوط کردن محتویات داخل ماهیتابه، می‌توانیم زیر گاز را خاموش کنیم.

4

30 الی 40 دقیقه زمان نیاز است تا بلغور داخل قابلمه نرم و پخته شود. پس از گذشت این مدت زمان، بلغور را از روی گاز برداشته داخل یک کاسه می‌ریزیم. بلغورها را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا به هم نچسبند.

5

در این مرحله از تهیه سالاد ترکیه ای، پیاز و ربی که آماده کردیم را به بلغور اضافه کرده و به خوبی مخلوط می‌کنیم.

6

مقداری گوجه و خیار را به شکل نگینی خرد می‌کنیم. نصف پیمانه جعفری را که آماده کردیم را نیز خرد می‌کنیم. سپس همه این مواد را همراه با آبلیمو، نمک و رب انار به بلغور اضافه می‌کنیم. سالاد را به ظرف مورد علاقه‌مان ریخته و سرو می‌کنیم.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 146
نیاز روزانه
چربی کل 1.8g3%

چربی اشباع 0.2g1%
کلسترول 0mg
سدیم 58mg3%
پتاسیم 227mg7%
کربوهیدرات کل 28g10%

فیبر 2.5g10%
قند 3.5g
پروتئین 4.6g10%

ویتامین آ 21%
ویتامین سی 25%
کلسیوم 2%
آهن 5%
ویتامین کا 58%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.