تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی در منزل

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

به طور کلی هر وعده غذایی به سه قسمت پیش غذا، غذای اصلی و دسر تقسیم می شود. از این رو انواع سالاد را می توان به عنوان مورد علاقه ترین و پر مصرف ترین پیش غذا معرفی نمود. سالاد تبوله یک نوع سالاد عربی خوشمزه و متفاوتی می باشد که توانسته است نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. سالاد تبوله از جمله پیش غذا هایی به شمار می رود که در مهمانی ها و مجالس حضور دارد.

طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی در منزل

مواد لازم برای تهیه سالاد تبوله
 ½ پیمانه بلغور
 ½ پیمانه پیازچه
 1,5 پیمانه جعفری
 1 عدد خیار
 ¾ پیمانه آب جوش
 2 عدد گوجه فرنگی
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو
 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 نمک به مقدار لازم
 فلفل سیاه به مقدار لازم
طرز تهیه سالاد تبوله
1

برای درست کردن خوشمزه ترین سالاد تبوله در خانه ابتدا باید بلغور خریداری شده را پاک کرده و کاملا تمیز کنید. سپس آن را در ظرف مناسبی ریخته و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. مواد را هم زده تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. بعد آب جوش را طبق میزان گفته شده به ترکیب بلغور و روغن زیتون اضافه کنید و مجدد هم بزنید. درب ظرف را بسته و آن را به مدت 15 دقیقه کنار بگذارید. این گونه استراحت دادن به بلغور به خیس خوردن و نرم شدن آن کمک می کند. همچنین هضم آن را برای افراد آسان تر و سریع تر می کند.

2

در این مدت به آماده کردن سایر مواد اولیه بپردازید. خیار و گوجه را شسته و ضد عفونی کنید. سپس هر کدام را ریز ریز کنید. خرد کردن مواد کاملا سلیقه ای است اما به این نکته توجه کنید که ریز کردن مواد سالاد در زیبایی ظاهری آن بسیار تاثیر گذار می باشد. در آخر نیز مواد خرد شده را درون ظرف مورد نظر بریزید.

3

اکنون پیازچه و جعفری را نیز همانند گوجه و خیار به خوبی بشویید. بعد از خشک شدن، هر کدام را جداگانه روی سطح کار خود گذاشته و ساطوری کنید. سپس پیازچه و جعفری ساطوری شده را نیز به محتویات ظرف سالاد اضافه کنید.

4

در این مرحله آب اضافی بلغور ها را از آن ها جدا کرده و دور بریزید. سپس بلغور های نرم شده را نیز درون ظرف حاوی مواد بریزید.

5

در مرحله آخر بایستی یک سس خوشمزه و لذیذ آماده کنید. برای این منظور درون یک کاسه آبلیمو و روغن زیتون بریزید. به کمک همزن دستی آن ها را با هم مخلوط کنید. بعد نمک و فلفل سیاه را طبق ذائقه خود به مواد درون کاسه اضافه کرده و هم بزنید. مواد را به طور کامل با یکدیگر مخلوط کرده تا سس یکدستی حاصل شود.

6

اکنون سس را روی سالاد ریخته و آن را با مواد ترکیب کنید. سپس ظرف حاوی سالاد را در یخچال قرار دهید.

7

پس از خنک شدن، ظرف سالاد تبوله را از یخچال خارج کرده و میل کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 111
نیاز روزانه
چربی کل 6.1g10%

چربی اشباع 0.8g4%
کلسترول 0mg
سدیم 94mg4%
پتاسیم 231mg7%
کربوهیدرات کل 12g4%

فیبر 1.6g7%
قند 1.5g
پروتئین 2.4g5%

ویتامین آ 67%
ویتامین سی 35%
کلسیوم 3%
آهن 7%
ویتامین کا 245%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.