تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد روسی مخصوص با ژامبون، بسیار خوشمزه

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت 30 دقیقه

سالاد روسی یکی از سالادهای معروف دنیا است که ریشه آن به کشور روسیه باز می‌گردد. این سالاد تقریباً به سالاد الویه شباهت دارد. اگر شما هم از افرادی هستید که عاشق سالاد هستند، بهتر است این سالاد خوشمزه را حتماً امتحان کنید.

طرز تهیه سالاد روسی مخصوص با ژامبون، بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه سالاد روسی
 1 عدد هویج
 500 گرم کالباس
 250 گرم خیارشور
 500 گرم سیب زمینی
 2 قاشق غذاخوری نخود فرنگی
 به اندازه کافی شوید و سس مایونز
 به اندازه کافی نمک و فلفل سیاه
طرز تهیه سالاد روسی
1

برای تهیه یک سالاد روسی خوشمزه اول باید سیب‌زمینی‌ها را به خوبی شسته و داخل قابلمه قرار دهیم. مقداری آب داخل قابلمه می‌ریزیم. آب باید به ‌اندازه‌ای باشد که روی سیب‌زمینی‌ها را بگیرد. زیر شعله را روشن می‌کنیم تا سیب‌زمینی‌ها بپزند. پخت سیب زمینی نباید خیلی زیاد باشد.

2

پس از اینکه سیب‌زمینی‌ها آماده شد، پوست آن‌ها را جدا می‌کنیم. پس از جدا کردن پوست سیب‌زمینی‌های آب پز، با استفاده از یک چاقو، شروع به قطعه‌قطعه کردن سیب‌زمینی‌ها می‌کنیم. قطعات سیب زمینی نباید خیلی درشت یا خیلی ریز باشند. سیب‌زمینی‌ها را داخل یک کاسه می‌ریزیم.

3

سپس نوبت به کالباس می‌رسد. کالباس را نیز به قطعات متوسط تقسیم کرده و به سیب‌زمینی‌های خرد شده اضافه می‌کنیم. خیار شورها را نیز خرد کرده و داخل کاسه می‌ریزیم. سایر مواد از جمله نخود فرنگی، نمک و هر آنچه که باقی مانده است را نیز به کاسه اضافه می‌کنیم. پس از افزود مواد، محتویات داخل کاسه را هم می‌زنیم.

4

مقدار سس در این سالاد کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. زمانی که سس را به سالاد روسی اضافه کردید، بهتر است سالاد را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. برای تزیین این سالاد می‌توانید از شوید خشک استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 144
نیاز روزانه
چربی کل 9.2g15%

چربی اشباع 1.9g10%
کلسترول 37mg13%
سدیم 476mg20%
پتاسیم 277mg8%
کربوهیدرات کل 9.6g4%

فیبر 1.2g5%
قند 1.5g
پروتئین 6g12%

ویتامین آ 39%
ویتامین سی 13%
کلسیوم 5%
آهن 11%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.