تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد سزار روسی خوشمزه و مجلسی

مناسب برای3 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

سالاد سزار به خاطر سازنده آن سزار کاردینی نامگذاری شده است. سزار از آنچه در دست داشت استفاده کرد تا سالادهایی را بسازد، که سالاد سزار امروزه یکی از شناخته شده ترین سالادهای جهان است.

طرز تهیه سالاد سزار روسی خوشمزه و مجلسی

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار
 3 حبه سیر
 6 عدد زیتون سبز یا سیاه
 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
 1 قاشق چایخوری پودر خردل
 1 قاشق غذاخوری سس ورستر شایر(اختیاری)
 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه و نمک
 ½ پیمانه سس مایونز
 ¼ پیمانه پنیر پارمزان رنده شده
 پنیر پارمزان ورقه شده(برای تزیین)
 2 پیمانه نان تست یا باگت خرد شده
 3 پیمانه کاهو خرد شده
طرز تهیه سالاد سزار
1

برگ‌های کاهو را خرد کنید، در آبکش یا صافی قرار دهید و خوب بشویید. به آرامی بشویید تا برگها کبود نشوند، اما آنقدر خوب آبکشی کنید تا خاک یا ذرات گل پاک شوند. برگ ها را روی سینی بزرگی که با دستمال کاغذی پوشانده اید، پهن کنید.

2

برگ‌های کاهو را با دستمال کاغذی خشک کنید، سپس کنار بگذارید. همچنین می‌توانید برای خشک کردن برگ‌‌های کاهو از یا یک ساعت قبل برگ‌ها را خرد کنید و بگذارید به‌طور طبیعی در یخچال خشک شوند.

آماده سازی نان برای سالاد سزار
3

نان باگت را در اندازه‌های 1 سانتی متری برش دهید. می توانید از هر نان مورد علاقه خودتان استفاده کنید. مکعب های نان را به سینی فر منتقل کنید. در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد (390 درجه فارنهایت) به مدت حدودا 15 دقیقه بپزید تا طلایی و ترد شوند.

4

بعد از 7 دقیقه، مکعب های نان را بچرخانید تا یکنواخت برشته شوند. بعد از پخت برش‌های نان، آنها را کنار بگذارید.

طرز تهیه سس سزار
5

سیر را با با پشت چاقوی آشپزخانه له کنید. هسته زیتون‌ها را جدا کرده. زیتون و سیر را در هاون ریخته و به صورت خمیری صاف و یکدست تبدیل کنید. کاسه‌ای انتخاب کنید و روغن زیتون، سیر رنده شده، فلفل سیاه، پودر خردل، آبلیمو، سس مایونز یا ورستر شایر و نمک را اضافه کنید.

6

مواد گفته شده را هم بزنید و خیلی خوب مخلوط کنید. سپس پنیر پارمزان رنده شده را اضافه کنید. دوباره هم بزنید تا یکدست شود. طعم سالاد سزار را بررسی کنید و در صورت نیاز مواد بیشتری اضافه کنید.

سرو سالاد سزار
7

برگ‌های کاهو را در یک کاسه بزرگ قرار دهید، سس را اضافه کنید. با کمک دو قاشق سالاد یا را با سس هم بزنید و مخلوط کنید. نان های برشته شده و مقداری پارمزان که به صورت ورقه‌ای برش خورده را اضافه کنید، مواد را همچنان هم بزنید و دوباره مخلوط کنید.

8

زمانی که سالاد تازه مونتاژ شده و داخل ظرف ریخته شود بهترین طعم را دارد. توصیه نمی کنیم این سالاد را در یخچال نگهداری کنید زیرا برگ‌های کاهو ممکن است پژمرده شوند. طعم و مزه سالاد نیز در طی چند ساعت تغییر می کند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 157
نیاز روزانه
چربی کل 13g20%

چربی اشباع 2.7g14%
کلسترول 12mg4%
سدیم 377mg16%
پتاسیم 201mg6%
کربوهیدرات کل 7.5g3%

فیبر 1.9g8%
قند 1.6g
پروتئین 3.3g7%

ویتامین آ 125%
ویتامین سی 4.9%
کلسیوم 6.2%
آهن 5.9%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.