تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد شیرازی به همراه نکات و فوت و فن ها

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

تقریباً می‌توان گفت همه ایرانی‌ها با سالاد شیرازی آشنایی دارند. در کنار اکثر غذاها سالاد شیرازی مشاهده می‌شود. در بسیاری از رستوران‌ها نیز این سالاد سرو می‌شود. در واقع یکی از اجزا جدا نشدنی سفره ایرانی‌ها سالاد شیرازی است. طرز تهیه بسیار ساده این سالاد باعث شده تا استقبال از آن بی نظیر باشد.

طرز تهیه سالاد شیرازی به همراه نکات و فوت و فن ها

مواد لازم تهیه سالاد شیرازی
 3 عدد گوجه
 3 عدد خیار
 2 عدد پیاز
 مقداری آبلیمو یا لیموی تازه
 مقداری نعناع خشک
 مقداری نمک
طرز تهیه سالاد شیرازی
1

طرز تهیه سالاد شیرازی، بسیار ساده است و با چند قلم وسایل ساده می‌توان این سالاد را تهیه کرد. برای همین آموزش طرز تهیه این سالاد نیازی به کلیشه ندارد. اولین کاری که لازم است انجام دهیم، شستن گوجه، خیار و پیاز است.

2

پس از شستن و خشک کردن گوجه، خیار و پیاز باید خیار را پوست بگیریم. شما می‌توانید خیار را با پوست نیز استفاده کنید. پس از پوست گرفتن خیار، آن را نگینی خرد می‌کنیم.

3

پس از خیار نوبت به گوجه می‌رسد. بعضی از افراد عادت دارند پوست گوجه را بگیرند. این مسئله اختیاری است. گوجه نیز مانند خیار باید به شکل نگینی خرد شود. بهتر است اندازه خیار و گوجه یکسان باشد.

4

پیاز را پوست می‌گیریم و شروع به خرد کردن آن می‌کنیم. شکل پیاز نیز مانند خیار و گوجه باید نگینی باشد. پس از خرد کردن پیازها، یک کاسه برداشته و تمامی موادی را که خرد کردیم داخل آن می‌ریزیم.

5

مقداری آب لیمو، نمک و نعناع برداشته و داخل کاسه سالاد شیرازی می‌ریزیم. با استفاده از یک قاشق تمامی محتویات کاسه را هم می‌زنیم. به همین سادگی این سالاد آماده خوردن است و می‌توانید آن را در ظرف یا ظروف دلخواه خود بریزید. برای سرو سالاد می‌توانید از کاسه‌های کوچک استفاده کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 19
نیاز روزانه
چربی کل 0.2g1%

چربی اشباع 0g
کلسترول 0mg
سدیم 51mg3%
پتاسیم 169mg5%
کربوهیدرات کل 4.1g2%

فیبر 1g4%
قند 2.3g
پروتئین 0.8g2%

ویتامین آ 13%
ویتامین سی 11%
کلسیوم 2%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.