تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد شیشه‌ ای، مجلسی و شیک

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

سالاد شیشه ای یکی از انواع سالاد است که طرف‌داران زیادی دارد. اگر با این سالاد جذاب آشنا نیستید، با ما همراه باشید. شاید شنیدن نام شیشه برایتان عجیب بوده است. منظور از این سالاد و منظور از شیشه در سالاد، ظرف شیشه‌ای است. این سالاد داخل ظرف شیشه‌ای نگهداری و سرو می‌شود و به همین دلیل به آن شیشه‌ای می‌گویند. در واقع این سالاد شیوه نوینی از سرو را به نمایش می‌گذارد. ما بهترین طرز تهیه این سالاد را برای شما آماده کرده‌ایم. برای آشنایی با طرز تهیه این سالاد مرموز تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

طرز تهیه سالاد شیشه‌ ای، مجلسی و شیک

مواد لازم تهیه سالاد شیشه‌ ای
 1 پیمانه لوبیا‌ سفید
 1 پیمانه کینوآ
 ½ عدد فلفل‌ دلمه‌ای زرد
 1 عدد هویج کوچک
 4 عدد گوجه‌ گیلاسی
 ½ پیمانه کلم بنفش
 1 قاشق غذاخوری تخم‌ کتان
 آب لیمو ترش به مقدار کافی
 نمک به مقدار کافی
 فلفل‌ها سیاه به مقدار کافی
مواد لازم برای سس سالاد:
 6 قاشق غذاخوری روغن‌ زیتون
 3 قاشق غذاخوری سرکه‌ بالزامیک
 3 قاشق غذاخوری آب‌ لیمو ترش
 2 قاشق غذاخوری سس‌ خردل
 نمک به مقدار کافی
 فلفل‌ها سیاه به مقدار کافی
طرز تهیه سالاد شیشه‌ ای
1

برای تهیه سالاد شیشه‌ ای، ابتدا لوبیا را داخل یک قابلمه می‌ریزیم. قابلمه را از آب پر می‌کنیم و مقداری نمک و فلفل‌ها به آن اضافه می‌کنیم. زیر شعله گاز را روشن کرده و اجازه می‌دهیم تا آب بجوشد و لوبیاها بپزند.

2

در ادامه، به یک قابلمه دیگر نیاز داریم. کینوآ را همراه مقداری آبلیمو و نمک داخل قابلمه می‌ریزیم. این قابلمه را نیز از آب پر می‌کنیم. حرارت گاز را روی شعله متوسط تنظیم کرده و منتظر می‌مانیم تا محتویات داخل قابلمه بپزد.

3

زمانی که لوبیا در قابلمه اول پخت، زیر شعله را خاموش کرده و لوبیاها را داخل یک آبکش می‌ریزیم. پس از آبکش کردن لوبیاها، سایر موادمان را آماده می‌کنیم.

4

فلفل دلمه‌ای، هویج و گوجه گیلاسی‌ها را شسته و خشک می‌کنیم. پوست هویج را می‌گیریم و رنده می‌کنیم. گوجه‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده فلفل‌ها را به صورت نواری برش می‌زنیم. کلم‌های شسته شده را نیز به صورت نواری خرد می‌کنیم تا با فلفل‌ها هم اندازه شوند.

5

تا اینجای کار مواد سالاد شیشه‌ ای ما آماده مخلوط شدن هستند و نیاز به یک سس خوشمزه داریم. برای تهیه این سس، تمامی مواد مورد نیاز سس سالاد از جمله سرکه بالزامیک، سس خردل و غیره را داخل یک شیشه می‌ریزیم. درب این شیشه را محکم می‌بندیم. تمامی محتویات شیشه را با تکان دادن هم می‌زنیم.

6

شیشه ای را که برای تهیه سالاد شیشه‌ ای کنار گذاشته بودیم را برداشته و مواد آماده شده را داخل آن می‌ریزیم و در نهایت سس را اضافه می‌کنیم. قبل از بستن درب شیشه، تخم کتان را اضافه کرده و محتویات داخل شیشه را مخلوط می‌کنیم. سالاد ما آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 247
نیاز روزانه
چربی کل 11g17%

چربی اشباع 1.5g8%
کلسترول 0mg
سدیم 308mg13%
پتاسیم 611mg18%
کربوهیدرات کل 29.6g10%

فیبر 5.5g22%
قند 2.3g
پروتئین 8.6g18%

ویتامین آ 46%
ویتامین سی 36%
کلسیوم 8%
آهن 20%
زینک 19%
مس 42%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.