تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی بسیار خوش طعم و مجلسی

مناسب برای5 نفرزمان مورد نیاز4 ساعت

سالاد لوبیا چیتی یکی از سالادهای مقوی و بسیار خوشمزه است. این سالاد می‌تواند یک وعده غذایی مناسب و سبک باشد. رسپی‌های مختلفی برای این سالاد وجود دارند و ما قصد داریم به یکی از آن‌ها بپردازیم. لوبیا چیتی از جمله حبوباتی است که خواص فراوانی دارد و ترکیب آن با سبزیجات می‌تواند یک غذای رژیمی و بسیار سالم خلق کند.

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی بسیار خوش طعم و مجلسی

مواد لازم برای تهیه سالاد لوبیا چیتی
 4 عدد سیب زمینی متوسط
 1 پیمانه لوبیا چیتی
 8 عدد خیارشور
 2 عدد هویج کوچک
 2 قاشق غذاخوری شوید خشک
 12 عدد برگ کاهو
مواد لازم برای تهیه سس
 2 قاشق غذاخوری سس مایونز
 3 قاشق غذاخوری ماست
 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه
 به مقدار کافی نمک و فلفل سیاه
 1 قاشق چایخوری شکر- (اختیاری)
طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی
1

برای تهیه یک سالاد لوبیا چیتی خوشمزه در ابتدا یک کاسه برداشته و لوبیاها را داخل آن می‌ریزیم. لوبیاها را دو بار آبکش می‌کنیم تا به خوبی تمیز شوند و اثری از گردوخاک نماند. تا نصف کاسه آب پر کرده و 24 ساعت صبر می‌کنیم تا لوبیاها خیس بخورند.

2

برای جلوگیری از ایجاد نفخ، در طی 24 ساعت باید سه بار آب لوبیا را عوض می‌کنیم. پس از گذشت این مدت زمان، لوبیاها را آبکش می‌کنیم.

3

در مرحله بعد برای تهیه یک سالاد لوبیا چیتی، یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و لوبیاها را داخل آن می‌ریزیم. تا نیمه قابلمه آب ریخته و شعله گاز را روشن می‌کنیم. 3 الی 4 ساعت زمان نیاز است تا این لوبیاها به خوبی بپزند.

4

سیب‌زمینی‌ها را داخل یک قابلمه قرار می‌دهیم. تا نیمه قابلمه آب پر می‌کنیم. شعله گاز را زیاد کرده و 45 دقیقه صبر می‌کنیم تا سیب‌زمینی‌ها به خوبی در آب بپزند.

5

پس از مغزپخت‌شدن سیب‌زمینی‌ها، شعله گاز را خاموش کرده و سیب‌زمینی‌ها را با احتیاط از داخل قابلمه برمی‌داریم. در صورت امکان صبر می‌کنیم تا کمی سیب‌زمینی‌ها خنک شوند تا دستمان نسوزد. سپس پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و آن‌ها را به شکل مکعبی خرد می‌کنیم.

6

تهیه سس:

یک کاسه مناسب برمی‌داریم و داخل آن ماست می‌ریزیم. ماست را با استفاده از یک چنگال مخلوط می‌کنیم. زمانی که ماست یک دست شد، می‌توانیم سس مایونز، مقداری آب لیمو، نمک و شکر را به ماست اضافه کنیم. این بار ماست و سس را با چنگال ترکیب می‌کنیم.

7

سایر مواد را نیز به صورت نگینی خرد می‌کنیم. در نهایت تمامی مواد باقی مانده، خرد شده و پخته شده را با لوبیا چیتی مخلوط می‌کنیم.

به این شکل سالاد لوبیا چیتی ما آماده سرو است.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 84
نیاز روزانه
چربی کل 1.3g2%

چربی اشباع 0.2g1%
کلسترول 2mg1%
سدیم 356mg15%
پتاسیم 371mg11%
کربوهیدرات کل 15.1g6%

فیبر 3.1g13%
قند 1.4g
پروتئین 3.3g7%

ویتامین آ 83%
ویتامین سی 15%
کلسیوم 3%
آهن 7%
ویتامین کا 38%
مس 18%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.