تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه به همراه ارزش غذایی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

از گذشته تا به امروز سالاد ماکارونی از محبوب ترین غذا هایی می باشد که مورد توجه افراد قرار گرفته است. یکی از دغدغه های مهم افراد برای برگزاری مراسم، پذیرایی از مهمانان می باشد. سالاد ماکارونی با طعم بی نظیری که دارا می باشد توانسته است نظر علاقه مندان زیادی را به خود جلب نماید. از این رو می توان گفت یکی از غذا هایی که در مهمانی ها، جشن ها و مراسمات مجلسی تر مورد استفاده قرار می گیرد سالاد ماکارونی می باشد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه به همراه ارزش غذایی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی
 300 گرم گوشت مرغ
 300 گرم ماکارونی فرمی
 100 گرم نخود فرنگی
 100 گرم ذرت
 6 عدد خیارشور متوسط
 سس مایونز به مقدار لازم
 نمک و فلفل به مقدار کافی
 آویشن به مقدار کافی
طرز تهیه سالاد ماکارونی
1

برای تهیه بهترین سالاد ماکارونی در مرحله اول یک قابلمه برداشته و درون آن آب بریزید. سپس قابلمه را روی گاز قرار دهید. کمی نمک و روغن مایع به قابله روی حرارت اضافه کنید. اکنون زمان دهید تا به جوش آید. بعد از به جوش آمدن آب درون قابلمه، ماکارونی فرمی را به آن اضافه کنید. طبق دستور روی بسته ماکارونی، آن را بعد از گذشت 7 الی 10 دقیقه از روی حرارت برداشته و داخل آبکش بریزید.

2

مقداری آب سرد روی ماکارونی ها بریزید تا از بهم چسبیدن آن ها جلوگیری کنید. سپس اجازه دهید تا آب اضافی از طریق سوراخ های آبکش خارج شود. نکته خیلی مهم در این مرحله این است که ماکارونی این نوع سالاد نباید بیش از اندازه نرم شود به همین خاطر دقیقا طبق نوشته روی بسته بندی این محصول عمل کنید.

3

در مرحله بعد گوشت مرغ بدون استخوان را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس آن را به همراه مقدار کمی نمک، زردچوبه، آب و یک عدد پیاز کوچک درون قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید تا گوشت مرغ به خوبی پخته شود.

4

بعد خیارشور ها را با توجه به سلیقه خود خرد کنید. توجه داشته باشید که برای دستیابی به ظاهر زیبا تر سالاد ماکارونی بهتر است خیارشور ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید.

5

اکنون درون یک کاسه به نسبت بزرگ ماکارونی فرمی را بریزید. سپس گوشت مرغ خرد شده را به همراه خیارشور های ریز شده به کاسه اضافه کنید. همچنین در ادامه ذرت و نخود فرنگی از قبل آبپز شده را نیز به محتویات درون کاسه بیفزایید. بعد مواد درون کاسه را هم زده و با همدیگر مخلوط کنید.

6

در مرحله بعد آماده سازی سالاد ماکارونی، سس مایونز را در ظرف ریخته و مقداری آبلیمو و نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. به کمک چنگال سس را هم زده تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

7

اکنون سس آماده شده را درون ظرف سالاد ریخته و به آرامی شروع به هم زدن کنید. سس بایستی به همه نقاط سالاد ماکارونی برسد و همچنین ظاهر سالاد خراب نشود.

8

پس از اضافه کردن سس به سالاد ماکارونی آن را برای 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد. سپس آن را از یخچال بیرون آورده و سرو کنید. نوش جان

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 122
نیاز روزانه
چربی کل 7.8g12%

چربی اشباع 1.3g7%
کلسترول 14mg5%
سدیم 92mg4%
پتاسیم 138mg4%
کربوهیدرات کل 8.9g3%

فیبر 1.5g6%
قند 1g
پروتئین 4g8%

ویتامین آ 6%
ویتامین سی 7%
کلسیوم 1%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.