تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای، دورچینی متفاوت

مناسب برای6 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای سالادی بسیار راحت و خوشمزه می باشد که در تهیه آن از نوعی پاستای خیلی ریز به نام آرپا شهریه که مشابه برنج است استفاده می شود. سالاد مرغ در واقع نوعی پیش غذا می باشد که خیلی سریع آماده می گردد.

طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای

مواد لازم سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای
 1 عدد سینه مرغ
 5 عدد خیارشور
 1 عدد پیاز
 2 عدد هویج
 10 عدد قارچ متوسط
 1 عدد فلفل دلمه ای
 2 قاشق غذاخوری ماست
 4 قاشق غذاخوری سس مایونز
 1 حبه سیر
 1 پیمانه آرپا شهریه
 نمک و آویشن به مقدار لازم
 شوید خرد شده به میزان لازم
طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای
1

برای تهیه سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای در مرحله ‌اول مرغ را به همراه نمک و فلفل و پیاز درون قابلمه ریخته، صبر کنید تا کاملا بپزد.

2

در این مرحله مرغ پخته شده را کاملا ریش ریش کنید. سپس فلفل دلمه ای، قارچ، هویج، خیارشور را به صورت نگینی خرد کرده و به مرغ اضافه نمایید.

3

درون ظرفی ماست، سس مایونز، سیر رنده شده، نمک و فلفل را ریخته، با یکدیگر مخلوط و کاملا یکدست کنید. اگر چنانچه از طعم سیر در سالاد راضی نیستید، می توانید آن را حذف نمایید.

4

در این مرحله شوید خرد شده را به همراه آویشن به مواد افزوده و مخلوط کنید.

آماده کردن آرپا شهریه
5

در این مرحله آرپا شهریه را در کمی روغن تفت دهید تا زمانی که تغییر رنگ بدهد. در مرحله بعد به آن دو لیوان آب جوش و نمک اضافه کرده و اجازه دهید تا با شعله زیاد کاملا پخته شده و آبش تبخیر شود. سپس حرارت را کم کرده و روی قابلمه دم کنی بگذارید و اجازه بدهید تا آرپا شهریه دم بکشد.

مرحله نهایی
6

کاسه بزرگی برداشته و مواد آماده شده از قبل را با آرپا شهریه مخلوط کنید. در نظر داشته باشید که مواد سالاد کاملا سلیقه‌ای است. بنابراین هر یک از این مواد قابل حذف یا جایگزینی هستند. در ادامه سس مخصوص را به آن اضافه کرده و کاملا مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

7

سپس آن را در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید تا مزه مواد کاملا به خورد هم برود. سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای شما آماده سرو می باشد. می توانید آن را با شوید و یا هر چه دوست دارید تزیین نمایید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 83
نیاز روزانه
چربی کل 2.5g4%

چربی اشباع 0.5g3%
کلسترول 9mg3%
سدیم 152mg7%
پتاسیم 194mg6%
کربوهیدرات کل 10.5g4%

فیبر 2.3g10%
قند 1.6g
پروتئین 5g10%

ویتامین آ 46%
ویتامین سی 11%
کلسیوم 2%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.