تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سالاد نخود مدیترانه‌ای به همراه سس لیمو

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز30 دقیقه

اگر از طعم غذاهای مدیترانه‌ای لذت می برید پس حتما دستور طبخ سالاد نخود را دنبال کنید و این سالاد خوشمزه را در کنار خانواده خود و همراه با بچه ها درست کنید و حتما از طعم فوق العاده آن شگفت زده می شوید. با توجه به این که این سالاد دستور پخت‌های متفاوتی دارد با ما همراه باشید تا سریع‌ترین و آسان‌ترین دستور تهیه این سالاد مدیترانه‌ای را برایتان بگویم.

طرز تهیه سالاد نخود مدیترانه‌ای به همراه سس لیمو

مواد لازم تهیه سالاد نخود
 3 پیمانه نخود(کنسرو یا خشک)
 1 قاشق چایخوری نمک
 4 عدد زیتون سبز و سیاه بدون هسته
 4 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده| (یا گشنیز)
 ½ پیمانه گوجه فرنگی، خیار خرد شده
 ¼ پیمانه پیاز، فلفل دلمه‌ای خرد شده
برای تهیه سس لیمو
 2 قاشق غذاخوری آبلیمو
 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 ½ قاشق چایخوری شکر
 ½ قاشق چایخوری سیر خرد شده(اختیاری)
 ¼ قاشق چایخوری پاپریکا
 ¼ قاشق چایخوری پودر زیره
 ¼ قاشق چایخوری آویشن، ریحان خشک
 ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه و نمک
طرز تهیه سالاد نخود مدیترانه‌ای
1

ابتدا سس لیمو را درست کنید:

در یک کاسه، تمام مواد ذکر شده در قسمت "مواد لازم سس لیمو" را اضافه کنید. با همزن ترجیحا برقی کاملا مواد را با هم مخلوط کنید.

2

برای تهیه سالاد نخود خشک را چند بار در آب بشویید سپس در یک کاسه، نخود را در 3 پیمانه آب، برای یک شب یا به مدت 8 تا 9 ساعت خیس کنید.

3

قبل از پختن نخود، تمام آب نخودهای خیس شده را با استفاده از یک صافی توری یا آبکش خالی کنید باید نخودها را چندین بار دیگر در آب بشویید.

4

حالا می توانید نخودها را در قابلمه‌ای روی اجاق گاز، یا زودپز بپزید. اگر روی اجاق گاز نخود را می پزید بعد از حدود 60 دقیقه نخودها آماده می شوند. برای اینکه متوجه شوید که آیا نخودها کاملا پخته اند ابتدا چند عدد نخود را بردارید و میل کنید. اگر در مرکز سفت بود، به این معنی است که آنها نیم پز هستند. صبر کنید تا نخود کاملا پخته شود، سپس با احتیاط تمام آب آن را خالی کنید و نخود پخته شده را کنار بگذارید.

سرو سالاد نخود فرنگی
5

نخود پخته شده را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. پیاز ریز خرد شده و گوجه فرنگی خرد شده، خیار، فلفل دلمه ای قرمز را اضافه کنید. زیتون سبز خرد شده و زیتون سیاه را نیز اضافه کنید. 3 قاشق غذاخوری برگ جعفری خرد شده یا گشنیز را اضافه کنید. سپس نخود، سبزیجات و زیتون را با سس لیمو مخلوط کنید.

6

چاشنی ها را بررسی کنید و در صورت نیاز آب لیموترش، نمک یا پاپریکا یا فلفل سیاه بیشتری اضافه کنید. سالاد نخود را بلافاصله با برگ های جعفری یا گشنیز خرد شده تزیین کنید.

7

سالاد نخود را در یخچال قرار ندهید یا برای مدت طولانی نگهداری نکنید زیرا در هنگام استراحت سبزیجات آب آزاد می کنند و طعم آن ها تغییر می کند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 152
نیاز روزانه
چربی کل 6.5g10%

چربی اشباع 3.6g18%
کلسترول 0mg
سدیم 449mg19%
پتاسیم 138mg4%
کربوهیدرات کل 18.8g7%

فیبر 5.3g22%
قند 3.6g
پروتئین 5.7g12%

ویتامین آ 11%
ویتامین سی 6%
کلسیوم 4%
آهن 6%
مس 23%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.