تنظیمات پرینت:

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و پنیر موزارلا گیاهی

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

ساندویچ بادمجان و پنیر موزارلا یک غذای خوشمزه می باشد. ترکیب بادمجان و پنیر ترکیب خوشمزه و پرطرفداری است. بادمجان از جمله صیفی جاتی است که در همه فصول سال به راحتی یافت می شود. سرشار از خواص دارویی بوده و حاوی مواد مغذی و ویتامین ها است.

طرز تهیه ساندویچ بادمجان و پنیر موزارلا گیاهی

 2 عدد نان همبرگر
 1 عدد بادمجان بزرگ
 ½ پیمانه پنیر موتزارلا(رنده شده)
 ¼ پیمانه پنیر پارمزان(رنده شده)
 ½ پیمانه پودر سوخاری
 5 تکه اسفناج خرد شده
 1 عدد تخم مرغ
 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
 2 حبه سیر رنده شده
 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
 روغن به مقدار مورد نیاز
 نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه ساندویچ بادمجان و پنیر
1

در ابتدای تهیه ساندویچ بادمجان و پنیر فر را تا ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. بادمجان ها را پوست گرفته و به شکل حلقه ای برش بزنید. در ظرفی پنیر پارمزان را به همراه کمی نمک، فلفل و پودر سوخاری مخلوط نمایید. در ظرفی دیگر تخم مرغ را با کمی نمک و فلفل و ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید.

2

درون تابه کمی روغن ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. بادمجان ها را ابتدا در ظرف حاوی تخم مرغ زده و سپس درون مخلوط پودر سوخاری بزنید. دو طرف آن را سرخ کنید. بعد از سرخ شدن دو طرف بادمجان آن را روی دستمال روغن گیر قرار دهید. بعد از خنک شدن، آن را از وسط نصف کنید.

3

در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را با ۴ قاشق غذاخوری از آب جوش روی حرارت قرار دهید. به این مخلوط مقداری سیر رنده شده، نمک، فلفل و روغن زیتون اضافه کنید. خوب هم زده تا مخلوط غلیظی به دست آید. سپس مخلوط را از روی حرارت بردارید و روی بادمجان ها را کاملا با این سس بپوشانید.

4

نان مخصوص همبرگر را از وسط به دو نیم کرده، روی آن یک لایه بادمجان قرار دهید. روی بادمجان ها را پنیر بریزید. سپس یک لایه دیگر بادمجان و مجددا پنیر گذاشته و نیم دیگر نان را بگذارید. در مرحله آخر ساندویچ ها را به مدت 5 دقیقه درون فر قرار دهید تا پنیر کاملا ذوب شود.

روش دوم
5

  • مواد لازم:
  • 4 عدد نان برگر
  • 200 گرم بادمجان خرد شده (حلقه ای)
  • 1 عدد گوجه فرنگی
  • 1 عدد پیاز خرد شده خلالی
  • 200 گرم پنیر موزارلا
  • برگ ریحان به مقدار لازم
6

برای تهیه ساندویچ بادمجان و پنیر موزارلا ابتدا بادمجان هایی که به صورت حلقه ای خرد کرده بودید، را سرخ کنید.

7

سپس پیاز های خرد شده به صورت خلالی را نیز به صورت جداگانه سرخ و طلایی نمایید. گوجه فرنگی را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید. روی نان های برگر را کره بمالید. نان ها را به مدت 10 دقیقه و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد درون فر قرار دهید.

8

بعد از گذشت این زمان روی نان ها بادمجان های حلقه ای سرخ شده، گوجه و پیاز و ریحان را قرار دهید. ساندویچ آماده سرو می باشد.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 108
نیاز روزانه
چربی کل 5.4g9%

چربی اشباع 1.1g6%
کلسترول 73mg25%
سدیم 426mg18%
پتاسیم 235mg7%
کربوهیدرات کل 9.9g4%

فیبر 2.4g10%
قند 3.2g
پروتئین 5.6g12%

ویتامین آ 28%
ویتامین سی 5%
کلسیوم 12%
آهن 6%
ویتامین کا 34%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.