تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی مخصوص نوروز

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 10 دقیقه

سبزی پلو با ماهی جدا از پیشنیه و نمادی که دارد بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. این غذای خوش طعم مطمئنا در تمام  طول سال طرفداران خاص خودش را دارد اما به طور کلی به عنوان یک غذای مناسبتی شناخته می شود کمتر کسی در ایران وجود دارد که وقتی اسم این غذا را می شنود یاد شب تحویل سال (عید نوروز) نیافتد. در ادامه جاست ایت قرار است طرز تهیه سبزی پلو با ماهی شب نوروز را به شما آموزش دهد.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

مواد لازم طرز تهیه سبزی پلو با ماهی
 4 عدد فیله ماهی انتخاب نوع ماهی اختیاری است
 500 گرم برنج
 1 عدد پیاز قرمز بزرگ
 4 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده
 5 قاشق غذاخوری روغن
 1 عدد لیموترش
 نمک و فلفل، به مقدار دلخواه
سبزی های خرد شده
 ½ پیمانه جعفری، شوید، گشنیز، تره فرنگیاز هرکدام
 ¼ پیمانه شنبلیله خرد شده
طرز تهیه سبزی پلو با ماهی
1

روش های مختلفی برای درست کردن ماهی وجود دارد. می توانید یک ماهی کامل بگیرید، شکمش را باز کرده و تمیز کنید و با لیمو و سبزی پر کنید. می توانید آن را بخارپز یا سرخ کنید. سرخ کردن ماهی محبوب ترین شکل تهیه آن است، در ادامه نحوه سرخ کردن ماهی را توضیح می دهیم.

2

تابه ای را روی حرارت بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید و فیله های ماهی را وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، درون تابه قرار دهید. سپس مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید و به مدت 5 الی 10 دقیقه، ماهی را سرخ کنید.

3

قبل از چرخاندن ماهی، پیاز را نگینی کرده و به همراه لیمو ترش به ماهیتابه اضافه کنید. به جای اضافه کردن لیموترش، می توانید 1 قاشق غذاخوری آبلیمو به ماهی اضافه کنید. سپس طرف دیگر فیله نیز به 5 الی 10 دقیقه زمان نیاز دارد تا سرخ شود. در نهایت ماهی آماده سرو است.

طبخ برنج
4

آب را در قابلمه بجوشانید، سپس نمک و برنج خیس خورده را به آن اضافه کنید. برنج باید حدود 10 دقیقه در آب بجوشد تا زمانی که نرم شود. سپس یک صافی روی سینک قرار دهید و برنج را آبکشی کنید.

5

سبزی ها را به برنج آبکش شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس قابلمه را دوباره روی حرارت قرار داده و مقداری روغن بریزید و برنج را به آن اضافه کنید. زعفران دم کرده را بریزید و درب آن را بگذارید و صبر کنید تا آب اضافی آن تبخیر شود.

6

سپس ماهی را روی برنج قرار دهید، با استفاده از دمکنی یا پارچه ای روی درب قابلمه را بپیچید تا بخار برنج را جذب کند و روی قابلمه قرار دهید. برنج بعد از 30 دقیقه آماده می شود. سبزی پلو با ماهی دوست داشتنی آماده است و می توانید آن را با سیر ترشی میل کنید که طعم غذا را صد برابر می کند.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 203
نیاز روزانه
چربی کل 7.49g12%
کلسترول 28.43mg10%
کربوهیدرات کل 23.15g8%

فیبر 0.75g3%
قند 0.41g
پروتئین 10.29g21%

کلسیوم 10%
آهن 12%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.