تنظیمات پرینت:

طرز تهیه دیپ قارچ یا همان سس قارچ خوشمزه و خامه ای

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز25 دقیقه

امروزه دیپ قارچ یا همان سس قارچ خامه ای بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. چرا که ترکیب قارچ و خامه می تواند طعم بسیار خاص و بی نظیری را به این سس ببخشد. از این رو دیپ قارچ در غذا های فست فودی به مراتب مورد استفاده قرار می گیرد. به همین ترتیب سس قارچ خامه ای در کنار انواع ساندویچ ها، انواع سوخاری ها، انواع سبزیجات، چیپس و سیب زمینی سرخ کرده سرو می شود.

طرز تهیه دیپ قارچ یا همان سس قارچ خوشمزه و خامه ای

مواد لازم برای تهیه سس قارچ
 450 گرم قارچ اعلاء
 2 پیمانه آب مرغ ساده
 6 قاشق غذاخوری آرد مرغوب
 4 قاشق غذاخوری کره پاستوریزه
 1 پیمانه خامه ترش باکیفیت
 نمک به میزان لازم
 فلفل سیاه به میزان لازم
 دیگر ادویه ها به دلخواه
طرز تهیه دیپ قارچ
1

برای آماده سازی دیپ قارچ خوشمزه در ابتدا باید کره پاستوریزه را درون ظرف مناسبی ریخته و آن را روی شعله گاز قرار دهید. توجه کنید که حرارت کم باشد در غیر این صورت کره به سرعت می سوزد. بعد از آب شدن کره، آرد را طبق میزان گفته شده به کره افزوده و شروع به هم زدن کنید. آن قدر هم بزنید تا مواد خمیری شکلی حاصل شود. سپس ظرف را از روی شعله بردارید.

2

اکنون قارچ ها را به قطعات مساوی خرد کنید و درون قابلمه بریزید. یک و نیم پیمانه آب مرغ را به قارچ های درون قابلمه اضافه کرده و گاز را روشن کنید. اجازه دهید تا قارچ ها کاملا پخته شوند. نکته قابل توجه در این قسمت این است که پختن قارچ ها را تا زمانی ادامه دهید که وا نروند. در این مرحله بیشتر آب مرغ تبخیر شده و بایستی باقی مانده آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید. زمان دهید تا به جوش بیاید.

3

سپس خمیر کره و آرد در حال هم زدن را به قابلمه حاوی قارچ و آب مرغ اضافه کنید. حرارت گاز را کم کنید و به هم زدن خود ادامه دهید. تا زمانی که سس غلیظی ایجاد شود. اکنون ظرف را از روی حرارت بردارید و حدود 20 دقیقه زمان دهید تا مواد به دست آمده خنک شوند.

4

بعد از خنک شدن خامه ترش، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

5

اکنون دیپ قارچ شما آماده است. آن را به ظرف مناسب منتقل کرده و به همراه خوراکی مد نظر خود میل کنید. با این روش بدون شک بهترین سس قارچ خامه ای را خواهید داشت.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 87
نیاز روزانه
چربی کل 6.3g10%

چربی اشباع 3.8g19%
کلسترول 16mg6%
سدیم 231mg10%
پتاسیم 162mg5%
کربوهیدرات کل 5.4g2%

فیبر 0.5g2%
قند 0.9g
پروتئین 3g6%

ویتامین آ 8%
ویتامین سی 1%
کلسیوم 3%
آهن 2%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.