تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سس گوجه فرنگی مورد علاقه بچه ها

مناسب برای10 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 20 دقیقه

تفاوت زیادی بین طعم و عطر سس گوجه فرنگی خانگی و سس کچاپ خریداری شده از مغازه وجود دارد. این سس گوجه فرنگی حاوی مواد تازه مانند گوجه فرنگی، سیر و زنجبیل است که طعم آن را خوشمزه و لذیذ می کند. همچنین کم چرب، گیاهی و بدون گلوتن است. کچاپ گوجه فرنگی را با میان وعده مورد علاقه خود سرو کنید.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی مورد علاقه بچه ها

مواد لازم تهیه سس کچاپ
 2,5 کیلوگرم گوجه فرنگی
 4 گرم سیر
 4 گرم پودر زنجبیل
 3 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
 ½ پیمانه سرکه سیب یا سرکه سفید
 1 قاشق غذاخوری نمک
 6 قاشق غذاخوری شکر
 ¼ قاشق چایخوری بنزوات سدیمحل شده در آب داغ (اختیاری)
طرز تهیه سس گوجه فرنگی
1

گوجه فرنگی ها را با آب بشویید و سپس آنها را خشک کنید، آنها را برش دهید. پوست و قسمت هایی که دارای لک هستند را بردارید. حالا در یک قابلمه یا زودپز، گوجه فرنگی های خرد شده را اضافه کنید.

2

سپس مواد زیر را اضافه کنید: پودر زنجبیل، سیر خرد شده، پودر فلفل قرمز، سرکه و شکر بعد از اضافه کردن این مواد شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید. وقتی مواد به نقطه جوش خود رسیدن، صبر کنید تا مواد بجوشند. به یاد داشته باشید که نباید درب قابلمه را بگذارید. همچنین نیازی به اضافه کردن آب به مواد نمی باشد.

3

گوجه ها را بجوشانید و بپزید تا نرم شوند. گوجه فرنگی ها بعد از 25 تا 27 دقیقه نرم می شوند. بسته به نوع گوجه فرنگی ها و حرارت شعله، این زمان متفاوت است. بعد از اینکه متوجه شدین که گوجه ها پخته اند، مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا یک پوره یکدست درست کنید. سپس این پوره را از صافی عبور دهید تا اگر مواد به درستی له نشده اند از این طریق بافتی نرم و یکدستی داشته باشید.

4

حالا تابه حاوی پوره گوجه فرنگی صاف شده را روی اجاق گاز بگذارید. سس گوجه فرنگی باید حداقل 40 دقیقه روی اجاق گاز بماند. هر از چند گاهی به هم زدن سس کچاپ ادامه دهید. وقتی از غلظت آن راضی بودید، سس را بگذارید تا خنک شود. پس از سرد شدن نیز غلیظ تر می شود.

5

طعم سس کچاپ را بررسی کنید و در صورت لزوم شکر بیشتری اضافه کنید. بعد از غلیظ شدن سس گوجه فرنگی می توانید شکر را در آخرین مرحله به مقدار دلخواه اضافه کنید.

6

اگر سس گوجه فرنگی غلیظ دوست دارید می توانید مواد را تا حدود 20 دقیقه بیشتر بجوشانید، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

7

بنزوات سدیم را با 1 قاشق چایخوری آب داغ در یک کاسه کوچک حل کنید. مخلوط بنزوات سدیم را به سس گوجه فرنگی داغ اضافه کنید سپس هم بزنید و خیلی خوب مخلوط کنید. سس گوجه فرنگی داغ را در شیشه استریل شده بریزید و حتما حدود 1 سانتی متر از بالای بطری را خالی بگذارید. درب بطری را محکم بپوشانید و آن را در دمای اتاق نگه دارید تا خنک شود. سپس آن را در یخچال بگذارید و بعد از 1 یا 2 روز می توانید سس گوجه فرنگی را سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 49
نیاز روزانه
چربی کل 1.6g3%

چربی اشباع 0.3g2%
کلسترول 0mg
سدیم 276mg12%
پتاسیم 359mg11%
کربوهیدرات کل 9.3g4%

فیبر 3.1g13%
قند 2.5g
پروتئین 2g4%

ویتامین آ 209%
ویتامین سی 27%
کلسیوم 2%
آهن 6%
ویتامین ب6 20%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.