تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا و سیب زمینی

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

طرفداران تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا روز به روز در حال افزایش است. چرا که با شاغل شدن خانم ها، وقت کمتری برای تهیه پیش خوراک دارند. از این رو به سوی درست کردن پمیان وعده های سریع، راحت ولی خوشمزه تمایل پیدا می کنند. سمبوسه یکی از محبوب ترین خوراکی های متعلق به جنوب کشور است. اما امروزه در همه جای ایران پخته می شود. سمبوسه در اصل با خمیر مخصوصی تهیه می شود. اما می توان آن را با خمیر یوفکا و نان لواش نیز درست کرد.

طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا و سیب زمینی

مواد لازم تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا
 1 بسته خمیر یوفکا
 4 عدد سیب زمین
 200 گرم کره
 100 گرم جعفری
 روغن، نمک، فلفل قرمز و سیاه به مقدار لازم
 زردچوبه، پودر سیر و پاپریکا به مقدار لازم
طرز تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا
1

اولین مرحله برای تهیه سمبوسه با خمیر یوفکا، آماده کردن سیب زمینی ها است. برای این کار سیب زمینی ها را بشویید و داخل قابلمه ای پر از آب بیندازید. حرارت را بالا بیاورید تا سرعت آب پز شدن سیب زمینی ها بیشتر شود.

2

در همین حین که سیب زمینی ها در حال پختن است، جعفری ها را شسته و بگذارید کمی آب آنها گرفته شود. سپس آنها را ریز خرد کنید.

3

پس از اینکه سیب زمینی ها مغز پخت و نرم شدند، آنها را از آب خارج کرده و پوست آنها را جدا کنید. سپس به کمک رنده ریز، آنها را پوره کنید.

4

تابه ای با سایز مناسب انتخاب کنید. کره را داخل آن آب کنید. سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید. مقدار مناسبی از ادویه ها بر اساس ذائقه و سلیقه خود به مواد سمبوسه اضافه کنید.

5

یک ورق از خمیر یوفکا را باز کنید و مقدار از مواد سمبوسه را روی آن بریزید و خمیر یوفکا را جمع کنید. چهار روش مثلثی، مربعی، مستطیلی یا دلمه ای برای پیچیدن خمیر یوفکا وجود دارد. هر کدام از روش ها که برای شما آسان تر است آن را انتخاب کنید و سمبوسه ها را به آن شکل بپیچید. برای اینکه لبه های سمبوسه هنگام سرخ شدن از یکدیگر جدا نشوند، از دندانه های چنگال کمک بگیرید. فشار دادن دندانه های چنگال به محل باز شدن سمبوسه سبب چسبیدن آنها می شود.

6

برای سرخ کردن این سمبوسه با خمیر یوفکا تابه بزرگی انتخاب کنید. روغن را داخل آن بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود. سپس هر دو طرف سمبوسه ها را سرخ و طلایی کنید. به وسیله مقداری جعفری خرد شده روی آنها را تزیین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 171
نیاز روزانه
چربی کل 9.8g16%

چربی اشباع 5.3g27%
کلسترول 21mg8%
سدیم 234mg10%
پتاسیم 350mg10%
کربوهیدرات کل 18.9g7%

فیبر 2g8%
قند 0.7g
پروتئین 2.5g5%

ویتامین آ 31%
ویتامین سی 34%
کلسیوم 2%
آهن 7%
ویتامین کا 93%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.