تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سمبوسه با نان لواش

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت 15 دقیقه

طرز تهیه سمبوسه روش های مختلفی دارد که یکی از پرطرفدارترین آن ها تهیه با نان لواش است. سمبوسه به عنوان میان وعده یا حتی فینگرفود، بسیار پرطرفدار و خوشمزه است و از تنوع بالایی برخوردار می باشد. در بسیاری از مناطق مختلف جهان از جمله آسیای جنوبی، آسیای غربی، مدیترانه و آفریقا پخته می شود، اما در اصل اولین بار در کشور هند، تهیه شده است. حتی یک روز جهانی هم برای این غذای لذیذ مشخص شده است، که پنجم سپتامبر (حدودا 15 شهریور) است! غذاهای ایرانی زیادی مانند کتلت، کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی وجود دارد، اما این میان وعده یک چیز دیگری است.

طرز تهیه سمبوسه با نان لواش

مواد لازم مناسب 4 نفر
 5 عدد نان لواش
 3 عدد سیب زمینی
 1 عدد پیاز
 2 قاشق غذاخوری گشنیز، جعفریاز هر کدام
 1 پیمانه روغن
 ¼ قاشق چایخوری زردچوبه
 نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه سمبوسه
1

سیب زمینی ها را بشویید. باید سیب زمینی ها را آب پز کنید. به سیب زمینی های در حال جوشیدن کمی نمک و روغن اضافه کنید. بعد از پختن آنها بگذارید سرد شوند. آنها را رنده یا به قطعات کوچک خرد کنید.

2

پیاز را خرد کرده و در تابه تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و هم بزنید سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

3

پیاز، سبزیجات معطر (گشنیز، جعفری)، نمک، زردچوبه و فلفل را به سیب زمینی های رنده شده اضافه کنید و مخلوط کنید.

4

نان لواش را از طول (اگر سمبوسه بزرگتر می خواهید) یا از عرض (اگر سمبوسه کوچکتر می خواهید) برش دهید. مراقب باشید که نان لواش را در یک کیسه پلاستیکی یا پارچه ای قرار دهید تا از هوا دور بماند، زیرا باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد.

5

تکه مستطیل شکل نان لواش را آماده کنید. مقداری از مواد سمبوسه را در گوشه ای از این مستطیل قرار دهید و آن را به شکل مثلث تا کنید، سپس به همین ترتیب نان لواش را تا کنید تا یک مثلث کامل با اضلاع بسته درست شود. اگر لبه های نان لواش خشک هستند، می توانید آن ها را با کمی آب خیس کنید تا برای خم شدن انعطاف پذیر شوند.

6

در تابه ای به سایز متوسط، روغن را گرم کنید. توجه داشته باشید که روغن را به مقداری بریزید که تا نصف ارتفاع تابه را پر کند. سپس سمبوسه را در تابه بریزید. بگذارید یک طرف آن سرخ و ترد شود، سپس آن را به طرف دیگر برگردانید و بگذارید سرخ شود. سرخ کردن هر طرف حدود 5 دقیقه طول می کشد. وقتی سرخ شد آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و بین لایه های حوله یا دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 261کالری از چربی 155
نیاز روزانه
چربی کل 17g27%

چربی اشباع 7.1g36%
کلسترول 27mg9%
سدیم 423mg18%
پتاسیم 189mg6%
کربوهیدرات کل 24g8%

فیبر 2.1g9%
قند 1.6g
پروتئین 3.5g8%

ویتامین آ 25%
ویتامین سی 17%
کلسیوم 1.3%
آهن 4%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.