تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوشی به همراه نکات و فوت و فن ها

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز2 ساعت

سوشی از غذاهایی است طرف‌داران زیادی در سراسر جهان دارد. این غذا متعلق به کشور ژاپن است و در دسته غذاهای فینگرفودی قرار دارد. اغلب این غذا را به همراه سس سویا میل می‌کنند. برنج سوشی که شاری نام دارد، عنصر اصلی این غذا محسوب می‌شود. این غذا به صورت سرد سرو می‌شود.

طرز تهیه سوشی

مواد لازم برای تهیه سوشی
 2 پیمانه برنج پخته شده
 ¾ پیمانه سرکه
 1 بسته کنسرو تن ماهی
 1,5 قاشق غذاخوری سس مایونز
 1,5 قاشق غذاخوری سس قرمز تند
 2 عدد پیازچه خرد شده
 1 قاشق چایخوری روغن کنجد
 جلبک دریایی به میزان لازم
 1 عدد حصیر چوبی کوچک(برای رول کردن)
 مقداری سس سویا(برای رول کردن)
مراحل تهیه سوشی
1

برای تهیه سوشی، ابتدا باید برنج ژاپنی را آماده کنید. این نوع برنج کمی با برنج ایرانی متفاوت است. برنج ژاپنی دانه‌های ریزی دارد و اگر در دسترس نبود می‌توانید از ریزدانه ایرانی استفاده کنید. برنج شما باید شفته شود تا بتوانید داخل این غذا استفاده کنید. هیچ گونه نمک یا ادویه‌ای نباید به برنج اضافه کنید.

2

در مرحله بعد باید سرکه را به برنج اضافه کنید. منتظر خنک شدن برنج نمانید؛ چون سرکه زمانی باید اضافه شود که برنج داغ است. پس از افزودن سرکه، شروع به هم زدن کنید.

3

پس از هم زدن برنج و سرکه، تن ماهی، سس، روغن و پیازچه را در ظرفی مخلوط کنید. دقت داشته باشید که برنج فعلاً نباید با این مواد ترکیب شود.

4

روی یک حصیر چوبی، سلفون می‌کشیم. جلبک دریایی را روی سلفون قرار داده و ابتدا برنج و سپس سایر مواد را روی جلبک قرار می‌دهیم. کمی دستمان را با سس سویا خیس می‌کنیم تا به خوبی بتوانیم سوشی را رول کنیم. در صورتی که نتوانستید جلبک تهیه کنید، می‌توانید برنج را روی سلفون پخش کرده و با کمک سس سویا ترکیبات را رول کنید.

5

اگر مایل هستید ظاهر و لایه رویی سوشی سفید رنگ باشد، می‌توانید برنج را روی سلفون پهن کرده و جلبک را قرار دهید و سپس سایر مواد را در طرف دیگر جلبک پخش کنید. در این شرایط جلبک در لایه میانی قرار می‌گیرد و لایه رویی، برنج خواهد بود.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 131
نیاز روزانه
چربی کل 7.2g12%

چربی اشباع 1.3g7%
کلسترول 7mg3%
سدیم 72mg3%
پتاسیم 512mg15%
کربوهیدرات کل 16.3g6%

فیبر 6.2g25%
قند 1.5g
پروتئین 7.8g16%

ویتامین آ 5%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 3%
آهن 31%
تیامین 70%
نیاسین 80%
ویتامین ب6 92%
ویتامین ب12 20%
فسفر 70%
منیزیم 72%
زینک 23%
مس 25%
منگنز 221%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.