تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوفله قهوه، بسیار زیبا و لاکچری

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز1 ساعت

سوفله قهوه یک دسر مجلل و اثیری است که جوهره غنی قهوه را با بافت سبک و مطبوع یک سوفله کاملا برآمده ترکیب می کند. این خوراکی پیچیده فرانسوی گواهی بر هنر پخت است و با هر قاشق تجربه ای بهشتی را ارائه می دهد.

طرز تهیه سوفله قهوه

مواد لازم برای پایه سوفله قهوه
 1 پیمانه قهوه دم کرده قوی، خنک شده
 3 قاشق غذاخوری شکر
 1 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
 ¼ قاشق غذاخوری عصاره وانیل
برای مخلوط سوفله
 4 عدد زرده تخم مرغ بزرگ
 ½ پیمانه شکر
 3 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره
 1 پیمانه شیر کامل
 1 قاشق غذاخوری قهوه فوری- (حل شده به اندازه ی مساوی آب داغ)
 ¼ قاشق چایخوری کرم تارتار
برای مرنگ
 4 عدد سفیده تخم مرغ بزرگ
 ¼ پیمانه شکر دانه ریز
پایه قهوه
1

در یک قابلمه کوچک، قهوه دم کرده خنک شده، شکر، نشاسته ذرت و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. روی حرارت متوسط گذاشته و مدام هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود. سپس کنار بگذارید تا خنک شود.

2

در یک کاسه، زرده تخم مرغ و شکر را با همزن بزنید تا کرم رنگ خامه طور شود. آرد الک شده و قهوه فوری حل شده در آب داغ را اضافه و تا زمانی که خوب ترکیب شوند کامل مخلوط کنید.

3

در یک قابلمه جداگانه، شیر را حرارت دهید تا کمی به جوش بیاید. شیر داغ را به آرامی داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و مرتب هم بزنید تا تخم مرغ ها نرم شوند. حالا پایه قهوه را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

4

در یک کاسه تمیز و خشک، سفیده تخم مرغ و کرم تارتار را با همزن بزنید تا قله های نرم تشکیل شود. شکر را کم کم اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا تکه های سفت شکل بگیرد.

آماده کردن مرنگ
5

سفیده های تخم مرغ زده شده را به آرامی داخل مخلوط قهوه بریزید تا کاملا ترکیب شوند. مخلوط سوفله را در پیاله های رامکین دارای کره و شکر زده شده بریزید و آنها را تقریبا تا بالا پر کنید.

6

در فر از قبل گرم شده با دمای 190 درجه سانتیگراد به مدت 18 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که سوفله ها پف کرده و طلایی شوند بپزید.

7

سوفله قهوه را فوراً سرو کنید، در صورت تمایل با پودر قند تزئین کنید.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 180
نیاز روزانه
چربی کل 5g8%

چربی اشباع 2.5g13%
کلسترول 130mg44%
سدیم 45mg2%
کربوهیدرات کل 30g10%

فیبر 0g
قند 20g
پروتئین 5g10%

ویتامین آ 0%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 8%
آهن 3%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.