تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوهان عسلی به سبک سوهان پزی های قم

مناسب برای4 نفرزمان مورد نیاز50 دقیقه

یکی از بهترین و معروف ترین شیرینی هایی که در شهر قم آماده می شود، سوهان عسلی است. جالب اینجاست که می توان این سوهان ایرانی عالی و خوشمزه را در خانه درست کرد. سوهان عسلی بافتی ترد و طعم شیرینی دارد که با مغزهایی که داخل آن می گذارند ترکیب بسیار خوبی ایجاد می کند. شیرینی های ایرانی دیگری مانند قطاب، کلمپه و باقلوا نیز موجود است. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین دستور پخت سوهان را دریافت کنید.

طرز تهیه سوهان عسلی به سبک سوهان پزی های قم

مواد لازم طرز تهیه سوهان عسلی
 2 قاشق چایخوری گندم آسیاب شده
 1 قاشق غذاخوری آرد
 210 گرم شکر
 160 گرم کره
 2 قاشق غذاخوری عسل
 1,5 قاشق غذاخوری شربت گلوکز
 125 گرم گلاب
 ½ قاشق چایخوری زعفران
 ½ قاشق چایخوری هل
طرز تهیه سوهان عسلی
1

در ابتدا یک تکه مربع شکل از فویل آلومینیومی بردارید و روی سطح صافی آن را پهن کنید و سپس آن را با مقداری روغن چرب کنید.

2

یک قابلمه را انتخاب کنید و آن را گرم کنید. گندم آسیاب شده و آرد ساده را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت قرار دهید. به هم زدن ادامه دهید تا بوی خام و نامطبوع آرد گرفته شود. سپس حرارت را کم کنید، گلاب و شکر را به مواد اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. باید صبر کنید تا مواد به نقطه جوش برسند و در حین جوشیدن باید کره را اضافه کنید و بگذارید دوباره مواد بجوشند.

3

عسل، شربت گلوکز، هل و زعفران را هم زمان به قابلمه اضافه کرده و خوب هم بزنید. باید حدود 30 دقیقه هم زدن مواد را ادامه بدهید و این فرآیند هم زدن باید به درستی انجام شود. وقتی دمای مواد به 260 درجه سانتی گراد رسید، حرارت را خاموش کنید.

4

حالا سوهان عسلی را چک کنید و امتحان کنید که آیا به غلظت مناسب رسیده است سپس باید محتویات را روی فویل بریزید و خوب پخش کنید. می توانید پودر آجیل یا هر چیز دیگری را که ترجیح می دهید برای تزیین سوهان روی آن بپاشید، تمام مواد را روی سطح فویل پخش کنید و سپس بگذارید خنک شوند. سوهان شما آماده است!

نوش جان.

ارزش غذایی

در هر 100 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 388
نیاز روزانه
چربی کل 22.3g35%

چربی اشباع 14.1g71%
کلسترول 59mg20%
سدیم 183mg8%
پتاسیم 19mg1%
کربوهیدرات کل 49g17%

فیبر 0.2g1%
قند 46.5g
پروتئین 0.5g1%

ویتامین آ 30%
ویتامین سی 4%
کلسیوم 1%
آهن 1%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.