تنظیمات پرینت:

طرز تهیه سوپ اسفناج تازه و سالم مناسب دیابتی ها

مناسب برای2 نفرزمان مورد نیاز40 دقیقه

سوپ اسفناج یا سوپ دیابتی ها یک غذای فوق العاده خوش طعم، آرامش بخش و سالم است. اسفناج مدت‌هاست که به عنوان یک ماده فوق‌العاده سالم «سوپرسبز» شناخته می‌شود. اسفناج خام یک غذای کم کالری است که حاوی مواد مغذی ضروری مانند آهن، کلسیم و ویتامین K است. همان طور که اسفناج بسیار مفید است، اما همه طعم آن را دوست ندارند. با این حال، اگر طرز تهیه سوپ اسفناج را به درستی بیاموزید، بعد از مدت کوتاهی یکی از طرفداران سرسخت‌ سوپ اسفناج خواهید شد.

سوپ اسفناج

 2 پیمانه اسفناج خرد شده
 ¼ پیمانه پیاز خرد شده
 3 حبه سیر کوچک خرد شده
 1 قاشق غذاخوری آرد
 ¼ قاشق غذاخوری پودر زیره
 2 پیمانه آب یا آب سبزیجات
 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کره
 ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاهاختیاری
 نمک به میزان لازم
 3 قاشق غذاخوری خامه برای تزیین غذااختیاری
1

ابتدا مقداری برگ اسفناج را با آب بشویید. سپس آنها را خرد کرده و اگر ساقه ها نازک هستند، می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

2

روغن را در یک قابلمه گرم کنید. سیر خرد شده را اضافه کنید. روی حرارت ملایم تفت دهید تا سیر کمی سرخ شود، مراقب باشید سیر نسوزد وگرنه طعم آن تلخ می شود. سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید، مرتب هم بزنید تا پیاز ها نرم شوند. اسفناج را اضافه کنید و همچنان هم بزنید و با فلفل سیاه و نمک غذا را مزه دار کنید. حالا آرد را اضافه کنید. مواد را با هم ترکیب کنید.

3

سپس آب را داخل قابلمه بریزید. برای یک سوپ خوش طعم تر، به جای آب معمولی می توانید از آب سبزیجات استفاده کنید. بعد از اینکه مخلوط سوپ به جوش آمد، 3 تا 4 دقیقه روی حرارت ملایم تا متوسط بجوشانید. سپس پودر زیره را اضافه کنید.

4

بعد از افزودن زیره به سوپ، قابلمه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید سوپ کمی خنک شود. هنگامی که سوپ خنک شد، از مخلوط کن برقی یا میکسر استفاده کنید و مواد اولیه را با هم ترکیب کنید تا بافتی یکدست حاصل شود.

5

اگر سوپ کمی غلیظ به نظر می رسد، یک چهارم پیمانه آب اضافه کنید و هم بزنید. این نوع سوپ بافتی سبک دارد.

6

سوپ را مجدداً روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا 2 یا 3 دقیقه دیگر بپزد. قبل از سرو سوپ اسفناج، غذا را بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید. در بشقاب، سوپ بریزید و با 1 قاشق غذاخوری خامه آن را تزیین کنید.

7

سوپ اسفناج را به عنوان پیش غذا یا به عنوان یک شام سبک سرو کنید.

ارزش غذایی

در هر 250 گرم

تعداد وعده: 0


ارزش غذایی و میزان تامین نیاز روزانه
کالری 201.5کالری از چربی 108
نیاز روزانه
چربی کل 12g19%

چربی اشباع 6g30%
کلسترول 33mg11%
سدیم 702mg30%
پتاسیم 512mg15%
کربوهیدرات کل 16g6%

فیبر 1.5g6%
قند 2.8g
پروتئین 7.5g15%

ویتامین آ 16%
ویتامین سی 18%
کلسیوم 2.6%
آهن 6%

* نیاز روزانه ما بر اساس میانگین 2000 کالری مورد نیاز روزانه مشخص شده است. اگر نیاز کالری روزانه ی شما متفاوت است نیاز روزانه ی موارد عنوان شده ی شما هم متفاوت خواهد بود.